طی سفر یک روزه به چابهار برای شناخت فرصت‌های سرمایه‌گذاری صورت گرفت:
تابناک سیستان و بلوچستان: پروفسور وانگ ژان معاون کنگره خلق چین و رئیس آکادمی علوم شانگهای در راس هیاتی سه شنبه شب در معیت مدیران سازمان منطقه آزاد، در بازدید از سایت شهرک پتروشیمی مکران اظهار داشت: دولت چین به ما ماموریت داده تا فرصت‌های سرمایه گذاری در سراسر جهان را با سفرهای متعدد بررسی و برای سرمایه گذاری به دولت و بخش خصوصی چین ارایه کنیم.
کد خبر: ۲۴۶۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰ 15 June 2016

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان معاون کنگره خلق چین بیان داشت سفر 2 روزه به ایران و حضور در تهران و چابهار به همین منظور است و در این سفر اهمیت سرمایه گذاری در شهرک پتروشیمی مکران و سایر طرح‌های چابهار را نیز بررسی کردیم.
معاون کنگره ملی خلق چین و مشاور رئیس جمهوری چین ادامه داد: اطلاعات خوبی در این سفر یک روزه به چابهار بدست آوریم که امیدواریم همکاری های مشترک توسعه و زمینه سرمایه گذاری های چین در این شهرستان بیشتر شود.
پروفسور وانگ ژان خاطرنشان کرد: انجام کارهای مطالعاتی یکی از اهداف اصلی سفر به ایران و چابهار است تا بدانیم در کدام شهر و منطقه و در چه طرحها و زمینه هایی فرصت سرمایه گذاری وجود دارد.
وی ادامه داد: پس از بازگشت به کشور چین از سوی آکادمی علوم اجتماعی گزارشی از این سفر به دولت ارایه می شود و براساس این اطلاعات اقدامات بعدی برای همکاری ها و سرمایه گذاری در زمینه تجارت، اقتصادی، گردشگری، ترانزیت، محیط زیست، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی انجام خواهد شد.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی نگین توسعه مکران در این بازدید ضمن تشریح وسعت و اهمیت پروژه گفت: شهرک پتروشیمی مکران در زمینی به وسعت بیش از هزار و 200 هکتار در حال اجراست. محمدرضا موثقی‌نیا بیان داشت: 15 میلیارد دلار در یک دوره 10 ساله برای تکمیل و بهره برداری تمامی واحدهای پتروشیمی در این منطقه سرمایه گذاری خواهد شد. وی اظهار کرد در این شهرک 18 واحد صنایع بالادستی پتروشیمی و بیش از 30 واحد صنایع پایین دستی پیش‌بینی شده است و قرار است با استفاده از تجربات صنعت پتروشیمی در ماهشهر و عسلویه، شهرک پتروشیمی مکران با دانش روز جهانی ساخته و راه‌اندازی شود.
وی ادامه داد: زمینه سرمایه گذاری برای فعالان اقتصادی داخلی و خارجی فراهم شده است و از هرگونه سرمایه گذاری در شهرک پتروشیمی استقبال می کنیم. تا کنون حضور شرکت‌های از ژاپن، عمان، هند و کره جنوبی، چند بانک و صندوق بازنشستگی در این پروژه قطعی شده است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
یک خواننده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
جای بسی افسوس که هنوز دلواپسآن معتقدند برجام بی نتیجه است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
دقت کن به خبر.پورفسور و رییس آکادمی علوم رو فرستادن برای بررسی فرصت سرمایه گذاری
چقدر به عالم و سرمایه هاشون احترام میگذارن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار