کد خبر: ۲۴۷۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱ 18 June 2016

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، حجت‌الاسلام عظیم بامری ظهر امروز در نماز جمعه این هفته  ضمن سفارش به تقوا همه جانبه و امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: پاکی نفس از هرگونه آلودگی به گناه و مظاهر دنیایی ارمغان ماه پرخیر و برکت رمضان است.

امام جمعه دلگان افزود: رمضان، ماه بهار جان‌هاست، ماهی است که دنیای مادی و معنوی را به یکدیگر پیوند می‌دهد و افرادی که به معنی واقعی کلمه به آن ایمان داشته باشند، نتیجه آن را در وجود خود احساس می‌کنند.

وی افزود: در این ماه خدا، پیامبر قرآن و احکام اسلام منبع و مرجع مهم اتحاد بین مسلمانان است و باید مساجد در ماه مبارک رمضان با نوآوری و تدارک برنامه‌های جذاب شور و نشاط دینی بیشتری داشته باشند تا گروه‌های مختلف بیش‌ازپیش جذب مساجد شوند و برگزاری جلسات مشترک دینی و عبادی بین شیعه و سنی از برکات این ماه مبارک است.

حجت الاسلام  بامری با اشاره به اینکه تعظیم ماه رمضان تعظیم شعایر الهی است، تصریح کرد: خداوند در خصوص نکوداشت و تکریم شعایر الهی در آیه 32 سوره حج فرموده است: کسی که به شعایر الهی احترام بگذارد از تقوای قلبی برخوردار است. و با این تفاسیر قلب با تقوا در برابر شئون الهی فروتن است.

وی به دیدار اخیر ماه قاریان قرآن با مقام معظم رهبری اشاره و افزود: معظم له در این دیدار به تکریم قرآن و دقت نسبت به الفاظ قرآن اشاره کردند پس با توجه به این تاکیدات مقام معظم رهبری این را می‌طلبد که توجه بیشتری به قرآن و مبانی آن شود.

خطیب جمعه به مسئله صرفه جویی آب تاکید کرد و افزود: با توجه به خشکسالی‌های اخیر کشاورزان این منطقه باید نسبت به مصرف آب دقت و توجه بیشتری کنند واگر مصرف آب در بخش کشاورزی به همین شکل با استفاده شبانه‌روزی از طریق برداشت آب‌های زیرزمینی ادامه داشته باشد، در آینده‌ای نه چندان دور با کمبود و قحطی آب مواجه خواهیم بود.

امام جمعه زابل: بهترین نوع اکرام و کمک به فقرا ایجاد زمینه شغل و کسب و کار است

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر کیخا در نماز جمعه این هفته زابل که در مصلی المهدی زابل اقامه شد، اظهار داشت: از فرصتهای عمر، جـوانی و ماه رمضان واز ظرفیت انقلاب اسلامی استفاده کنیم و قدر نعمت انقلاب و حُکومت اسلامی را بدانیم و شکر نعمت به این است که قدر نعمت را بدانیم و از آن استفاده کنیم.

امام جمعه زابل گفت: هر کس علیه این نظام حرکت و حرفی بزند، هر کس علیه روحانیت، نیروهای ارزشی و علیه انقلابی که تداوم  حرکت پیامبر اکرم (ص )، فعالیتی داشته باشد بداند که چه بخواهد و چه نخواهد، سرباز استکبار است و علیه اسلام و به نفع کفر فعالیت می‌کند.

وی افزود: معاندین، منافقین  و دشمنان بدانند، مردم ما بیدار هستند و هر گـونه فعالیتی را رصـد می کنند، چشم بیدار مردم غیور دارالولایه سیستان همه فعالیت ها را رصد می کند، متوجه شیطنت جریان فتنه در منطقه است، نسبت به اینکه یک فرد هتّاک بی‌ادب، معاند نظام در زابل حضور پیدا کند و به ارزشها اهانت و در فضای مجازی عملاً علیه نظام حرکات خبیثانه‌ای انجام بدهد، نسبت به این بی‌حُرمتیها و شیطنتها مردم دارالولایه سیستان سُکوت نمی‌کنند و چشم طمع فتنه گـران را کور می‌کنند.

حجت‌الاسلام کیخا تصریح کرد: بهتر است که مردم، سیستان را خوب بشناسند و تاریخ این سرزمین را مطالعه کنند، اینجا سرزمین مهد دلیران و پهلوانان است ما قرنهاست که با ولایت همراه هستیم و عهد دیرینه داریم و زابل جایی نیست که کسی بخواهد علیه نظام روی آن سرمایه‌گذاری کند.

وی گفت: وجود مشکلات اقتصادی دلیل نمی‌شود که هر بی سروپایی بیاید و اظهار نظر کند ؛ مردم ما با تمام وجود با مال و جان خود از انقلاب و ارزشهای آن دفاع می کنند و مشکلات اقتصادی را هم دوشادوش مسئولین دلسوز و با تلاش با استقامت ، صبر و مدیریت ثبت پایدار بخواست خدا حل می‌کنند.

خطیب جمعه با اشاره به روز جهانی بیابان‌زدایی افزود: توجه ویژه به مقوله بیابان و مدیریت صحیح و تلاش در توسعه جنگلها و فضای سبز ، توجه ویژه به منابع طبیعی جنگلهای موجود و اکوسیستم و مواظبت و جلوگیری از تخریب آنها امری بسیار مهم وضروری است.

وی تصریح کرد: به همین مناسبت درخواست ما نگاه ویژه به تالاب هامون است که الحمدلله سیلاب خوبی وارد هامون شد، مسئولان عزیز مدیریت کنند و با کشور همسایه مذاکرات ویژه‌ای شکل دهند  و کاری انجام دهند که وقتی تبخیر آب شکل می‌گیرد  باعث خشک شدن مجدد این تالاب نباشد، حفظ تالاب هامون صرفا" جنبه ی اقتصادی ندارد بلکه علاوه بر اثر اقتصادی، اثر روحی و روانی و بهداشتی در منطقه دارد.

خطیب جمعه با اشاره به سالروز میلاد باسعادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع)، تاکید کرد: روز میلاد امام دوم شیعیان که به روز اکرام ایتام و فقرا نامگذاری شده است، اینکه در یک جامعه تکدی‌گری زیاد شود در وهله اول بزرگان آن خاندان مُتهم به کم‌کاری می‌شوند و همه ما وظیفه و مسئولیت داریم، بهترین نوع اکرام و کمک به فقرا ایجاد زمینه شغل و کسب و کار است و اکرام فقرا رسیدگی به نیازمندان به همراه حفظ شخصیت آنها است.

امام جمعه سراوان: اجازه ندهیم دشمن  اخلاق دینی را از جوانان کشور بزداید

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا دهقان در نماز جمعه این هفته سراوان که در مسجد جامع علی‌بن‌ابیطالب (ع) برگزارشد، اظهار داشت: رمضان عید است و باید با عشق و علاقه به استقبال آن برویم با افزایش داشته‌های معنوی خود در بهره مندی از این ماه عزیز کوشا باشیم و تاجایی که می‌شود از فیوضات رمضان استفاده نماییم.

امام جمعه شهرستان سراوان با اشاره به نزدیک شدن به سال روز شهادت دکتر مصطفی چمران و دکتر شریعتی گفت: هر کدام از این بزرگواران به نوعی با توان تفکر و اندیشه خود در عرصه‌ای از عرصه‌های دینی و ملی مثمرثمر واقع شدند.

وی افزود:  شهید چمران در زمینه هسته‌ای وملی موثر عمل کرد و با تبعیت از فرمان امام خمینی (ره) در جبهه حق علیه باطل شتافت و علی‌رغم اینکه بخش نظارت فرماندهی را برعهده داشت و در خط مقدم جبهه در کنار رزمندگان حضور می‌یافت.

حجت الاسلام و المسلمین دهقان با اشاره به یکم تیرماه و آغاز هفته قوه قضاییه ضمن تبریک این هفته تصریح کرد: در قانون اساسی کشور جمهوری اسلامی ایران، قوه قضاییه قوه‌ای مستقل است که پشتیبان حقوق فردی، اجتماعی و مسئول تحقق بخشیدن عدالت در جامعه است.

وی اقدام مناسب برای پیشگیری از وقوع جرم و اثبات مجرمین را از اساسی ترین وظایف قوه قضاییه عنوان کرد و افزود: مبارزه با فساد یکی از انتظاراتی است که مقام معظم رهبری از قوه قضاییه دارند و کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های موجود در دادگستری‌ها، برخورد قاطعانه با مجرمین و تقویت ارتباط با مردم جامعه  از جمله انتظارات مردم از قوه قضاییه است.

حجت الاسلام و المسلمین دهقان ضمن اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص فضای مجازی تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد جوانان به سمت قرآن و عترت و زندگی اسلامی سوق دهد تا دشمن نتواند اخلاق دینی را از جوانان کشور بزداید.

وی تاکید کرد: دشمن به بهانه مبارزه با تروریست و مبارزه باموادمخدر  پا در افغانستان گذاشتند و در آنجا مواد مخدر راگسترش و افزایش دادند که یکی از اهدافشان لطمه وارد کردن به جمهوری اسلامی ایران است که در این راستا بالغ بر 4000 شهید تقدیم اسلام نمودیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار