کد خبر: ۲۵۰۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷ 19 April 2015
 معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از به کارگیری دو هزار بهورز برای اجرای طرح تحول سلامت دهان و دندان در این استان خبر داد.

نادر آهنگر روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: هم اکنون 107 دندانپزشک در 149 مرکز و 10 کلینیک دندانپزشکی مازندران فعالیت می کنند که این تعداد برای اجرای طرح تحول سلامت دهان و دندان کافی نیست .

وی افزود : بهورزان پس از گذراندن آموزش های مقدماتی با حضور در مدارس ضمن معاینه اولیه دهان و دندان ، خدمات لازم را برای پیشگیری از پوسیدگی دندان دانش آموزان انجام می دهند .

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران تعداد دانش آموزان زیر پوشش طرح تحول سلامت دهان و دندان در استان را 300 هزار نفر اعلام کرد و گفت : برای معاینه و ارائه خدمات دندانپزشکی به دانش آموزان ، یونیت های سیار به مدارس ارسال می شود .

وی به کارگیری بهداشت کاران دهان و دندان را نیز راه دیگری به منظور جبران کمبود دندانپزشک برای اجرای طرح تحول سلامت دهان و دندان معرفی کرد و افزود : هم اکنون 12 بهداشت کار در دانشگاه علوم پزشکی مازندران مشغول فعالیتند که این تعداد جوابگوی نیازها نیست .

آهنگر ابراز امیدواری کرد با پیگیری های معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای پذیرش دانشجوی دندانپزشکی در دانشکده های استان این کمبودها رفع شود .

اجرای طرح ملی تحول سلامت دهان و دندان از 23 فروردین امسال آغاز شد. مادران باردار و کودکان زیر 14 سال گروه هدف این طرح هستند که خدمات لازم را به صورت رایگان دریافت می کنند.

هزینه خدمات مرتبط با سلامت دهان و دندان برای سایر افراد هم در این طرح تنها تا 30 درصد تعرفه دندانپزشکی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار