تابناک سیستان و بلوچستان روایت میکند:
حدود ساعت 21 درحالی که دکتر بهشتی در حال سخنرانی بود، دو بمب قوی در دفتر مرکزی حزب منفجر شد که بر اثر شدت انفجار قسمت‌هایی از ساختمان فرو ریخت و یک محوطه به ابعاد 10 در 10 متر در هم ریخت و آوار 2 متر از سطح زمین برجسته بود. شیشه‌های ساختمان‌های اطراف نیز کاملاً خرد شد. در نخستین ساعت پس از انفجار، صدها نفر از مردم تهران در خیابان‌های اطراف دفتر مرکزی حزب اجتماع کردند و آمبولانس‌ها بی‌امان در رفت و آمد بودند.
کد خبر: ۲۵۲۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۹ 27 June 2016
تابناک سیستان و بلوچستان: شهدای سیستان و بلوچستان در هفتم تیر 1360
شهدای هفتم تیر سیستان‌وبلوچستان در انفجارمحل حزب جمهوری اسلامی/تصاویر+زندگینامه
شهید سید محمد تقی حسینی طباطبائی نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی
در سال 1307 در زابل به دنیا آمد. پس از تحصیلات ابتدایی به قم و نجف مشرف شد و از محضر علمای بزرگ بهره گرفت. آنگاه به زابل بازگشت و اداره مدرسه علمیه امامت جماعت مسجد آن‌جا را پذیرفت. وی تلاش‌های فراوانی برای وحدت شیعه و سنی کرد و نقش مهمی در فرار مبارزان متعهد داشت. بارها ساواک به ضرب و شتم و اهانت نسبت به ایشان پرداخت و به تهران احضارش کرد.وی در پیروزی انقلاب و هدایت مردم زابل، نقش ویژه‌ای داشت و پس از پیروزی به نمایندگی از مردم زابل به مجلس شورای اسلامی رفت و در آن‌جا یکی از ائمه جماعت مجلس بود و در هفتم تیر 1360 به شهادت رسید.

شهدای هفتم تیر سیستان‌وبلوچستان در انفجارمحل حزب جمهوری اسلامی/تصاویر+زندگینامه
 شهید حبیب الله مالکی فرماندار جوان ایرانشهر
در سال 1334 در تهران متولد شد. خانواده مذهبی وی در محله قدیمی و معروف بازارچه نایب السلطنه سکونت داشتند. وی پس از اخذ دیپلم به مراکز مذهبی و جلسات درسی شهید بهشتی قدم گذاشت و از آن پس با جریان مبارزه آشنا شد. در نماز عید فطر 1357 و کمیته استقبال از امام(ره) فعالیت مستقیم داشت و بعد از پیروزی انقلاب و در جریان انتخابات مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری بازوی توانایی برای وزارت کشور بود. اندکی بعد به فرمانداری ایرانشهر منصوب شد و حدود شش ماه در این مسوولیت خدمت کرد و عاقبت در کنار 72 تن از یاران امام در فاجعه هفتم تیر 1360 به شهادت رسید.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اسعد بیگلری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
بهشتی یک ملت بود برای ملت ما
ما زمانی بهشتی را شناختیم که دیگر بهشتی ای در کار نبود.
رحمت خدا نثار این عالم ربانی ؛ دلیر و مخلص و آگاه
و نفرین خدا و جمیع بندگانش بر همه تروریست های جنایتکار باد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار