کد خبر: ۲۵۳۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۴:۰۸ 30 June 2016
به گزارش ایرنا رئیس هیات مدیره شرکت AGL روز چهارشنبه در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: این شرکت تاکنون در زمینه ساخت فرودگاه، شهرک سازی و تاسیسات انرژی خورشیدی در مناطق مختلف فعالیت های خوبی انجام داده است.
محمد همامی افزود: در صورت موافقت و عقد قرارداد شرکت دو ملیتی AGL با موافقت مالی اتحادیه اروپا و استانداردهای بین المللی و فناوری های روز اروپا پروژه ساخت فرودگاه بین المللی منطقه آزاد چابهار را اجرا می کند.
وی گفت: تیم فنی و مهندسی این شرکت تا 15 روز آینده برای بررسی جزییات سرمایه گذاری در ساخت فرودگاه سفری به چابهار خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار نیز با اشاره به قابلیت های منطقه آزاد و موقعیت راهبردی چابهار اظهار داشت: پس از توافق هسته ای و برجام و برگزاری اجلاس آیورا شرکت های سرمایه گذاری زیادی برای فعالیت و ساخت طرح های بزرگ و اجرای فرودگاه مذاکراتی داشته اند ولی تا هنوز موفق به اجرای آن نشده اند.
حامدعلی مبارکی افزود: مجوز ساخت فرودگاه بین المللی چابهار به منظور توسعه هر چه بهتر سواحل مکران صادر شده و منتظر ساخت است.
وی بیان کرد: هم اینک ساخت فرودگاه بین المللی چابهار در زمینی به مساحت 2 هزار و 300 هکتار در محدوده ورودی گیت شمالی منطقه آزاد جانمایی شده است.
وی اظهار امیدواری کرد: پس از اجرای فرودگاه، عملیات ساخت آن در مدت دو سال تکمیل و بهره برداری شود.
چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان در 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان و در سواحل دریای مکران (عمان) واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار