کد خبر: ۲۵۷۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶ 09 July 2016
رضا نجفی روز شنبه اظهار داشت: 76 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان در سال زراعی جدید به کشت گندم اختصاص داشت که برداشت آن از اسفند سال گذشته آغاز و تیر جاری پایان یافت
وی با بیان اینکه خرید گندم تا آبان در سیستان و بلوچستان ادامه دارد گفت: تاکنون600 میلیارد ریال به کشاورزان استان برای خرید گندم پرداخت شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان میزان گندم خریداری شده سال گذشته استان را 51 هزار تن ذکر کرد و افزود: حدود 70 هزارتن گندم پیش بینی می شود در سالجاری با برنامه ریزی های صورت گرفته از کشاورزان استان خریداری شود.
سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، مرکبات و غیره دارد.
تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید 2 بار محصول را دارند.
هم اینک در بیش از 200 هزار هکتار از زمین های کشاورزی سیستان و بلوچستان محصولات زراعی و در 80 هزار هکتار از باغ های استان انواع میوه های گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری تولید می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار