کد خبر: ۲۶۱۰۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷ 16 July 2016
رسول راشکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 178 نیروی هلال احمر در این مدت ماسک ها را بین مردم تمامی شهرستان های سیستان و سبدهای غذایی را بین مردم 65 روستای گرفتار توفان در این منطقه توزیع کردند.
وی ادامه داد: نیروهای عملیاتی هلال احمر همزمان با بروز توفان شدید گرد و خاک در سیستان از روز چهارشنبه 23 تیر در منطقه حاضر و خدمات رسانی به مردم را در دستور کار قرار دادند.
وی تصریح کرد: نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر استان همواره آماده خدمات رسانی به مردم هستند.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز گفت: وزش باد همراه با گرد و غبار میزان غلظت ذرات معلق در هوای سیستان را در شبانه روز گذشته به هشت برابر حد مجاز و 2 و نیم برابر حد بحرانی رساند.
علی ملاشاهی حد مجاز و استاندارد ذرات معلق در هوا را 150 میکرو گرم بر متر مکعب عنوان کرد و اظهار داشت: غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان در این مدت به هزار و 139میکرو گرم بر متر مکعب گزارش شد.
وی ادامه داد: مردم سیستان روز پنجشنبه نیز با توجه به بروز توفان گرد و خاک در منطقه شرایط بسیار بحرانی را تجربه کردند به طوری که میزان ذرات معلق در هوای منطقه به 16 هزار و 566 میکروگرم بر متر مکعب برابر با 108 برابر حد مجاز و بیش از 39 برابر حد بحرانی رسید.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: هم اینک وزش باد شدید همراه با گرد و خاک با شدت کمتر با سرعت 70 کیلومتر برساعت در سیستان در حال وزیدن است اما روزهای یکشنبه و دوشنبه بر شدت آن افزوده می شود.
وی تصریح کرد: هوای سیستان روز چهارشنبه جاری به شرایط عادی آب و هوایی بر می گردد.
بادهای موسمی 120 روزه از زمان شکل گیری سیستان در شمال استان با این منطقه همزاد بوده و هر سال با آغاز آن در اوایل تابستان مردم منطقه شاهد گرد و غبار و آلودگی هوا بعضا تا چند برابر حد استاندارد نیز هستند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار