کد خبر: ۲۶۱۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹ 16 July 2016

ابوالفضل حقیقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: توسعه سیستان و بلوچستان از اولویت های اصلی دولت تدبیر و امید در حوزه اقتصادی است و برگزاری اجلاس آیورا در چابهار و سفر هیات های تجاری کشورهای مختلف به سواحل مکران راه روشنی را برای این منطقه ترسیم کرد.
وی تصریح کرد: فراهم کردن شرایط و امکانات برای دسترسی به سیستان و بلوچستان از نقاط مختلف جهان می تواند در افزایش سرمایه گذاری هیات های بازرگانی در منطقه و همچنین جذب گردشگر به سواحل مکران و سایر جاذبه های باستانی و طبیعی استان موثر باشد.
وی افزود: پرواز از بندر چابهار به کشورهای چین و هند می تواند در راستای دستیابی به این چشم انداز موثر باشد که شرکت هواپیمایی تفتان ایر آمادگی دارد باحمایت مسئولان این مسیرهای هوایی را برقرار کند.
وی در باره دلایل غیر فعال بودن چندین ساله شرکت تفتان ایر گفت: اصلی ترین علت غیرفعال بودن چندساله تفتان ایر مدیریت ناصحیح برخی مسئولان در حوزه هوایی کشور در سال های گذشته بود که در مسیر پیشرفت این شرکت هواپیمایی کارشکنی و سنگ اندازی می کردند.
مدیرعامل و مالک شرکت هواپیمایی تفتان ایر خاطرنشان کرد: خوشبختانه در یکی دو سال اخیر تفتان ایر توانست با حمایت مسئولان جان دوباره بگیرد و امیدواریم این حمایت ها همچنان ادامه یابد چراکه یکی از راه های پیشرفت سیستان و بلوچستان در حوزه های مختلف پیشرفت صنعت هوایی در این استان است.
حقیقی گفت: در سال 93 و بعد از گذشت حدود 12 سال از غیرفعال بودن این شرکت، پروانه بهره برداری آن تمدید و پرواز ها از بندرعباس به مقصدهای شیراز، اهواز و کیش از سر گرفته شد.
وی تصریح کرد: تفتان ایر در نظر دارد برای آسایش و رفاه شهروندان به برقراری پرواز در ساعت 6 صبح از زاهدان به سمت تهران و 6 عصر از تهران به زاهدان اقدام کند.
وی افزود: هم اینک این شرکت سه هواپیما از نوع بوئینگ و 2 هواپیمای فوکر 50 دارد و بزودی پرواز هواپیماهای تفتان ایر در مسیرهای زاهدان- تهران، زاهدان- مشهد، زاهدان- شیراز و زاهدان- اصفهان راه اندازی می شود.

*** لباس سنتی سیستان و بلوچستان بر تن مهمانداران تفتان ایر
مالک و سرمایه گذار شرکت هواپیمایی تفتان ایر گفت: در راستای ترویج فرهنگ اصیل مردمان سیستان و بلوچستان تفتان ایر به عنوان نخستین شرکت هواپیمایی در ایران از پوشش سنتی برای لباس فرم مهمانداران و کارکنان خود استفاده کرده است.
حقیقی بیان کرد: این نوع از پوشش می تواند فرهنگ اصیل و توجه به عفاف و حجاب سیستانی ها و بلوچستانی ها را به سایر هموطنان نشان دهد.
7323 / 6081

انتهای پیام /*
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسین زهی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
ماه مبارک رمضان تمام شد و تفتان ایر نپرید که
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار