رئیس بنیاد نخبگان خراسان رضوی عنوان کرد
رئیس بنیاد نخبگان خراسان رضوی گفت: تاکنون 1034 نخبه و استعداد برتر در خراسان رضوی شناسایی شده‌اند که از خدمات و تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۲۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۳ 03 February 2015

به گزارش تابناک،جواد سرگلزایی ظهر امروز در نشست خبری که در محل بنیاد نخبگان خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر 199 مرکز علمی و پژوهشی در استان خراسان رضوی فعالیت می‌کنند.

وی ابراز کرد: در هفت ماه سپری شده از زمان آغاز به کار دفتر استانی بنیاد نخبگان، با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی نشست‌های تعاملی متعددی برگزار و مسائل و مشکلات استان مورد بررسی قرار گرفته است.

وی افزود: تشکیل شورای علمی بنیاد نخبگان استان تشکیل شده و پنج کارگروه تخصصی بنیاد نخبگان نیز به زودی فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

رئیس بنیاد نخبگان خراسان رضوی تصریح کرد: بر اساس اساسنامه بنیاد ملی نخبگان، به فرد برجسته و کارآمدی نخبه اطلاق می‌شود که اثرگذاری وی در تولید و گسترش علم، هنر، فناوری و مدیریت کشور محسوس باشد و هوش، خلاقیت، کارآفرینی و نبوغ فکری وی در راستای تولید و گسترش دانش و نوآوری و توسعه علمی کشور باشد.

وی اضافه کرد: استعداد برتر هم به فردی اطلاق می‌شود که به صورت بالقوه نخبه بوده؛ ولی هنوز زمینه‌های لازم برای شناسایی کامل و یا بروز استعدادهای ویژه او فراهم نشده است.

سرگلزایی با اشاره به اینکه نفرات نخست تا سوم المپیادهای معتبر جهانی و بین‌المللی دانش‌آموزی با تایید وزارت آموزش و پرورش نخبه محسوب می‌شوند، گفت: در بخش دانش‌آموزی، راه یافتگان به مرحله نهایی المپیادهای معتبر جهانی، نفرات نخست تا سوم المپیادهای علمی دانش‌آموزی کشور و برگزیدگان از میان 150 نفر اول رشته‌های ریاضی و فیزیک، 100 نفر اول برای رشته های علوم تجربی، 100 نفر اول برای رشته‌های علوم انسانی و 40 نفر اول رشته‌های هنر استعداد برتر محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: همچنین در بخش دانشگاهی هم نفرات اول تا سوم المپیادهای معتبر بین المللی دانشجویی کشور با معرفی وزارت علوم، نخبه و نفرات اول تا سوم المپیادهای علمی دانشجویی کشور هم به عنوان استعدادهای برتر محسوب می‌شوند.

رئیس بنیاد نخبگان خراسان رضوی با بیان اینکه برخی افراد واجد شرایط از حوزویان، فعالان هنری، علوم قرآنی و صنعت هم نخبه و استعداد برتر محسوب می‌شوند، اظهار کرد: بنیاد نخبگان تنها به دنبال ارائه تسهیلات و حمایت مالی از نخبگان و استعدادهای برتر نیست بلکه به دنبال تبدیل ایده‌های نخبگان به فناوری‌های برتر است.

وی تصریح کرد: اعطای تسهیلات ساخت و خرید مسکن 80 میلیون تومانی، کمک هزینه تحصیلی، عضویت در هیئت علمی دانشگاه‌ها، معافیت از خدمت وظیفه سربازی و سفر عمره مفرده از جمله تسهیلاتی است که به نخبگان و استعدادهای برتر از سوی بنیاد ملی نخبگان اعطا می‌شود.

سرگلزایی خاطرنشان کرد: ما به دنبال این هستیم تا با حمایت از نخبگان استان مانع از ادامه تحصیل آنان در دیگر استان‌های کشور و یا خروج از کشور شویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار