کد خبر: ۲۶۵۶۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۴ 24 July 2016

معاون بهداری قرارگاه قدس سپاه جنوب شرق کشور در حاشیه این آیین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: سی و یکمین بیمارستان فوق تخصصی صحرایی سپاه در ادامه طرح محرومیت زادیی درمانی شهید شوشتری از امروز به مدت یک هفته از سوی بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان و با همکاری دانشگاههای علوم پزشکی استان راه اندازی شد.
سرهنگ پاسدار غلامعلی کفاش اظهار داشت: 250 کادر درمانی شامل 64 پزشک متخصص و عمومی و دندانپزشک، 160 پیراپزشک و نیروهای پشتیبانی در این بیمارستان صحرایی به مردم محروم قصرقند در جنوب سیستان و بلوچستان خدمات بهداشتی درمانی ارائه می دهند.
وی افزود: سازه این بیمارستان صحرایی شامل پنج دستگاه اتوبوس تغییر کاربری شده و بخش های اتاق عمل، دندانپزشکی، رادیولوژی و غیره، پنج دستگاه آمبولانس، چند دستگاه کامیون، بخش بستری با سازه بادی با دارا بودن 36 تخت بستری و غیره است.
معاون بهداری قرارگاه قدس سپاه جنوب شرق کشور با اشاره به ارائه انواع خدمات تخصصی در این بیمارستان بیان کرد: متخصصان داخلی، جراحی زنان و زایمان، بیهوشی، قلب، عفونی، مغز و اعصاب، اعصاب و روان، اطفال،گوش و حلق و بینی، چشم پزشکی، ارتوپدی و غیره با حضور در این بیمارستان تمام خدمات درمانی را به صورت رایگان به مردم قصرقند ارائه می کنند.
کفاش خاطرنشان کرد: همچنین بیمارانی که نیاز به ادامه روند درمان داشته باشند به بیمارستان استان منتقل می شوند و خدمات درمانی آنان نیز رایگان است.
وی تصریح کرد: علاوه بر کادر درمانی در این بیمارستان صحرایی کارگروه مجرب بهداشتی به ارائه خدمات به مردم قصرقند می پردازند.
معاون بهداری قرارگاه قدس سپاه جنوب شرق کشور با بیان اینکه نخستین بیمارستان صحرایی سپاه در سیستان و بلوچستان از 10 مهر سال 88 به همت سردار شهید شوشتری در بخش کورین زاهدان راه اندازی شد اظهار داشت: تاکنون 30 بیمارستان صحرایی در ادامه راه این شهید بزرگوار در نقاط مختلف این استان راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: تاکنون یک میلیون و 321 هزار و 650 نفر از مردم سیستان و بلوچستان از خدمات درمانی این بیمارستان ها در بخش های داخلی، جراحی زنان و زایمان، اطفال، چشم پزشکی، ارتوپدی، گوش و حلق و بینی و غیره بهره مند شده اند و 10 هزار و 331 مورد عمل جراحی نیز در این بیمارستان ها انجام شده است.
شهرستان قصرقند در 600 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
حوزه استحفاظی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در منطقه جنوب شرق کشور مستقر در سیستان و بلوچستان شامل مناطق مختلف این استان، بخشی از استان کرمان از جمله بم، جیرفت، کهنوج، قلعه گنج، نرماشیر و فهرج و بخشی از استان هرمزگان و همچنین جنوب خراسان جنوبی شهرستان نهبندان به شمار می رود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار