مواج بودن خلیج فارس رفت وآمد بندرعباس و جزایر قشم و هرمز را متوقف کرد.
کد خبر: ۲۶۵۹۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷ 25 July 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، مدیر بندرشهید حقانی بندرعباس گفت: تردد شناورها از بندرشهید حقانی به بندر  شهید ذاکری جزیره قشم و جزیره هرمز به علت مواج بودن دریا متوقف شده است.

محسنی افزود: احتمالا با آرام شدن دریا در ساعات بعد از ظهر دوباره تردد شناروها در مسیر  این جزایر برقرار شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان نیز گفت؛ امروز  نیز  دریا در محدوده شرق خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان مواج است و ارتفاع موج در ساعات صبح تا قبل از ظهر به یک و نیم متر می رسد.

مرضیه سی سی پور افزود: سرعت باد امروز نیز بالای 40کیلومتر بر ساعات است و ارتفاع موج در دریای عمان بیشتر از خلیج فارس است.

سی سی پور افزود : ناپایداری جوی استان ناشی از استقرار سامانه کم فشار فصلی(مونسون هندی) است و تا پایان هفته این ناپایداری ها ادامه دارد .

وی گفت: بر اثر این سامانه در ساعتهای بعد از ظهر هم افزایش ابر، رعد و برق و باران پراکنده در ارتفاعات بویژه ارتفاعات شهرستان های بشاگرد و حاجی آباد پیش بینی می شود .

اکنون دمای هوای بندرعباس 33درجه سانتیگراد است که یک درجه نسبت به دیروز کاهش داشته است و امروز در گرمترین ساعت به 36 درجه می رسد، در 24 ساعت گذشته نیز، بستک با 44 درجه گرمترین و سردشت بشاگرد با 27 درجه خنک ترین شهر استان بود.

کارشناس اداره هواشناسی هرمزگان گفت: با توجه به مواج بودن دریا تا آخر هفته، توصیه می شود از رفت و آمد شناورهای سبک و صیادی در خلیج فارس، تنگه هرمز ودریای عمان خودداری شود .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار