کد خبر: ۲۶۸۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۴ 28 July 2016
رضا اربابی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این جاده از ساعت 23 شب گذشته براثر بروز سیلاب مسدود شده و تلاش نیروهای راهداری برای بازگشایی آن همچنان ادامه دارد.
وی گفت: همزمان با فعالیت سامانه بارشی مونسون در جنوب سیستان و بلوچستان شاهد وقوع طوفان، رگبار باران و رعد و برق از سواحل تا ارتفاعات مرکزی استان بودیم که بروز بارندگی های شدید خساراتی را در شهرستان های ایرانشهر، مهرستان و سیب سوران به همراه داشت.
مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بیشترین خسارات وارد شده در این مدت به شهرستان های ذکر شده در بخش های زیربنایی از جمله راه، بخش کشاورزی، واحدهای مسکونی و شبکه برق بوده است.
اربابی با بیان اینکه برآورد خسارات بارندگی سیستان و بلوچستان در حال تهیه شدن است گفت: مردم ضمن توجه به هشدارهای راه و هواشناسی با توجه به ادامه این وضعیت با احتیاط در جاده های ارتباطی تردد کنند.
بر اساس اعلام هواشناسی سیستان و بلوچستان، استمرار فعالیت سامانه بارشی مونسون تا اواسط هفته آینده سبب وقوع طوفان، رگبار باران و رعد و برق از سواحل تا ارتفاعات مرکزی استان تا اواسط هفته آینده پیش بینی می شود.
بر اساس این گزارش، فعالیت سامانه بارش زا در شهرستان های سراوان، سیب سوران، ایرانشهر، بزمان، راسک، سرباز، قصرقند، مهرستان، نیکشهر، کارواندر، ایرندگان خاش و توابع آنها تا شنبه از وسعت و شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.
بر اساس این اخطاریه، رگبارهای کوتاه مدت ولی با شدت زیاد که به صورت موضعی بر سطح حوضه های آبریز کوچک می بارد، در بسیاری از مواقع سبب طغیانهای خیلی تند و سریع در رودخانه های فصلی و آبگرفتگی معابر، سیلاب و در پی آن تخریب جاده ها و راه های عشایری و روستایی می شود.
در این گزارش آمده است، رعد و برق، صاعقه و تندبادهای شدید موقتی به ویژه در بعد از ظهر و شب که منجر به بروز خسارت در حوزه زیر ساخت ها و تاسیسات برقی و تلفات جانی می شود؛ محتمل است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار