کد خبر: ۲۷۴۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸ 09 August 2016
علی اوسط هاشمی دوشنبه شب در نشست کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: قاچاق سوخت در استان باید مستند سازی تا مشخص شود موادسوختی حمل شده به وسیله این تانکرها را چه افرادی تامین می کنند.
وی گفت: تمام تانکرهای حمل مواد سوختی در سیستان و بلوچستان باید به سامانه GPS مجهز شوند تا امکان ردیابی و شناسایی آنها وجود داشته باشد.
استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: تمامی دستگاه های دست اندرکار باید براساس قانون بطور جدی با این پدیده شوم برخورد کنند تا دیگر شاهد چنین قاچاق عظیم و هدر رفتن سرمایه ملی نباشیم.
وی تصریح کرد: قاچاق کالا و ارز یکی از آفت های اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب است که در این زمینه باید دستگاه های نظارتی و تعزیرات حکومتی قاطعانه وارد صحنه شوند تا تحقق اقتصاد مقاومتی را در سیستان و بلوچستان شاهد باشیم.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با رویکرد اطلاعاتی و هماهنگی لازم میان دستگاه های عضو شورای تامین استان میزان زیادی موادمخدر کشف و باندهایی که سالیان متمادی در این حوزه فعالیت می کردند متلاشی شدند.
هاشمی خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی در امر مبارزه با مواد مخدر پیشرفت های چشمگیری داشته که انتظار می رود در حوزه مبارزه با قاچاق سوخت نیز به صورت جدی وارد شود.
وی تاکید کرد: تمامی دستگاههای دست اندرکار و مردم باید مراقبت کنند که قاچاقچیان مواد سوختی در پوشش افراد کوله باری به فعالیت نپردازند زیرا برای کسانی که به صورت قانونی در این حوزه فعالیت می کنند بسیار خطر آفرین است.
وی تصریح کرد: قاچاق کوله بری به قاچاق های بزرگ منجر خواهد شد به همین سبب باید این افراد شناسایی تا از قاچاق ساماندهی شده جلوگیری شود.
وی ادامه داد: حفظ منافع مردم در همکاری با نیروهای انتظامی و امنیتی است و این همکاری ها در نهایت منجر به مبارزه جدی با قاچاقچیان اصلی می شود.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان نیزگفت: 30 درصد میزان کشفیات کالاهای قاچاق کشور در چند ماه گذشته امسال در این استان اتفاق افتاده که این میزان کشفیات رقم بسیار خوبی است.
محمد شریف خالقی اظهار داشت: 90 درصد قاچاق سوخت از طریق نفت کش ها به سیستان و بلوچستان حمل می شود.
وی با اشاره به ساماندهی انتقال شتر از این استان به عمق کشور و جلوگیری از قاچاق دام بیان کرد: هزار و 544 نفر شتر بومی از ابتدای سالجاری تا کنون به سایر استانهای کشور صادر شده است.
وی تصریح کرد: 35 هزار پلاک برای شتر های بومی سیستان و بلوچستان خریداری شده که ظرف یک ماه آینده این شترها پلاک دار می شوند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار