استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هر یک از مدیران دستگاه های اجرایی استان که از رسانه ای شکایت کرده باید آن را پس بگیرد زیرا شکایت مدیر از رسانه برای وی یک امتیاز منفی به حساب خواهد آمد.
کد خبر: ۲۷۵۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۵ 10 August 2016


علی اوسط هاشمی به همراه معاونان استاندار، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان و فرماندار زاهدان در نشست صمیمی با خبرنگاران به مناسب روز خبرنگار با بیان این که از رسانه ها انتظار داریم آنچه واقعیت است منعکس کنند، افزود: باید زمینه ای فراهم شود که اگر مدیری از رسانه ای شکایت دارد آن را به خانه مطبوعات و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه دهد و موضوع به واحد حقوقی ارجاع نشود.
وی خطاب به خبرنگاران و اصحاب رسانه تاکید کرد: رسانه ها باید زوایای پنهان را آشکار و تکانهای شدید بیش از 6 ریشتری به مدیران وارد کنند تا هیچ مدیری برای خود خلوتی پیدا نکند، شما اصحاب رسانه به عنوان چشم و گوش و زبان مردم باید خلوت را از مدیران بگیرید.
استاندار سیستان و بلوچستان با بیان این که جامعه به راحتی چسبندگی به یک رسانه ایجاد نمی کند گفت: شرط پایداری رسانه ها عمق نگری، جامعه شناسی، مردم شناسی و قوم شناسی است.
وی ادامه داد: رسانه ها برای برخورداری از حیاتی پویا همراه با اقبال در کنار کثرت و تنوع باید با عمق دادن به محتواها، مردم شناسی و جامعه شناسی زمینه پویا بودن خود را فراهم کنند.
هاشمی با بیان اینکه دیگر عصر رفتارهای اجاره ای رسانه ای برای منافع شخصی، به پایان رسیده است گفت: با وجود روشنگری جامعه امروزی و فناوری های عصر جدید دیگر اینگونه رفتارها سهم خود را از دست داده است.
وی تاکید کرد: با وجود امکانات رسانه ای عصر جدید ضمن افزایش قدرت تحلیل، انتخاب نیز رو به بالا در حرکت است بر این اساس ضروری است اصحاب رسانه خود را برای این فضا آماده کنند تا حیاتشان تداوم یابد.
استاندار افزود: اگر می خواهیم تغییر را مبنای کار خود قرار دهیم و فرزند زمان خویش باشیم باید اصلاح کنیم و بذر اصلاح شده زیبا و سازگار با زمان را در نگاهها جای دهیم تا نقد محصول آگاهی و حضور مسئولانه را برویانیم.
وی تاکید کرد: اگر حضور مردم ارزشمند، برکت، ولی نعمت و سرمایه محسوب می شود همه اینها در گرو تکریم به دانایی و دانستن است.
وی با بیان این که فناوری همه مردم را به سمت رسانه ای شدن و تفکر رسانه ای هدایت می کند تصریح کرد: امروز رسانه ها نمی توانند خود را به یافته های دیروز عرصه رسانه محدود کنند بلکه فعالان این عرصه باید تحول در رسانه را مدنظر قرار دهند.
استاندار سیستان و بلوچستان با بیان این که «تکیه بر قدرت انسداد، مردود است»، گفت: فناوری های جدید از جمله فضاهای مجازی به همه این پیام را می دهد که قدرت در انحصار کسی نمی تواند باشد بلکه قدرتی ماندگار و ارزشی است که حاصل تولید اقتدار جامعه باشد.
وی با اشاره به اهمیت دانش رسانه ای گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که رشته تحصیلی مرتبط با صاحبان قلم به عنوان زیرساخت های سازگار با نیاز امروز این قشر در استان فراهم شود.
هاشمی با بیان این که زایش عین جریان آب، پایدار و دایمی است گفت: درعصر روشنگری رسانه ها باید با تکیه با خرد و قابلیت های موجود زمینه نقش آفرینی خود را فراهم کنند و اگر رسانه ها به تنویر افکار عمومی می اندیشند باید به این مهم توجه شود که در راه تنویر هیچ زمان تخریب را مدنظر قرار ندهند زیرا خود رسانه تخریب می شود.

*** برجام یک دستاورد ارزشمند و بی بدیل
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برجام دستاوردهای ارزشمندی نظیر آوردن ثبات و آرامش به کشور و دور کردن جنگ احتمالی به همراه آورد.
هاشمی تاکید کرد: اگر می خواهیم از آسیب های ناشی از این دستاورد خارج شویم باید انسجام ملی را مد نظر قراردهیم.
وی تصریح کرد: در برجام یک بازنگری در نگاه ها انجام دهیم و ارزش ها و منافع ملی را ارج بنهیم.

** ویترین زیبا قلم، خبرنگار و تولید کننده خبر است
وی با اشاره به ارزش قلم گفت: قلم نور است و نیازی به نور مصنوعی ندارد، قلم به دستان عصر به زیبایی، مشتریان را همراه خود می سازند و این زیبایی ارزش هر صاحب قلم است.
استاندار اظهار داشت: خبرنگار، روزنامه نگار و تولید کننده خبر ویترین زیبای قلم و تولید کننده ارزش است.
وی با اشاره به اهمیت رسانه در استان گفت: در صدور مجوز برای مطبوعات در سیستان و بلوچستان مشکلی وجود ندارد و فعالان این عرصه می توانند در این زمینه اقدام کنند و ما نیز حمایت می کنیم.

** امسال سال حاشیه نشینی سیستان و بلوچستان است
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به این که سال گذشته را برای استان سال فرهنگی محسوب کردیم، گفت: با توجه به وجود بیش از 450 هزار حاشیه نشین در اطراف شهرهای استان که بیش از 100 هزار نفر آنان در حاشیه شهر مرکز استان سکونت دارند این مهم امسال به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته و امسال را به حاشیه نشینی اختصاص داده ایم.
وی با اشاره به جایگاه رسانه در تحقق عدالت در جامعه گفت: اگر مسائلی در استان از جمله حاشیه نشینی مورد غفلت قرار گرفته اصحاب رسانه با راه اندازی جریانی همچون زلزله مدیران را به سمت ساماندهی هدایت کنند.

*** سال 96 سیستان و بلوچستان مقصد ناشناخته برای گردشگران ایرانی و خارجی
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به این که سال 96 با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سال «سیستان و بلوچستان مقصد ناشناخته برای گردشگران داخلی و خارجی» نامگذاری شده است، گفت: از رسانه های ارتباط جمعی انتظار است قابلیت ها و ظرفیت های فراوان گردشگری این استان را به خوبی برای هموطنان و مردم دنیا معرفی کنند.
وی تصریح کرد: اصحاب قلم و رسانه با استفاده از این موقعیت ضمن معرفی قابلیت های گردشگری استان، کارت دعوت همگان به این هدف بزرگ باشند.
هاشمی افزود: هر رسانه می تواند با داشتن موضع فعال و ارائه ایده های مختلف نظیر ایجاد یک فایل برای معرفی ظرفیت های گردشگری استان مسئولان را در تحقق اهداف سال 96 یاری دهد به عنوان مثال خبرگزاری جمهوری اسلامی و روزنامه ایران با مساعدت مدیرعامل این سازمان یا هر رسانه دیگر می توانند هر هفته بخشی از رسانه خود را به معرفی یکی از نقاط گردشگری این استان اختصاص دهد.

*** پیگیری جدی استانداران هفت استان کشور برای تصویب مناطق آزاد
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با وجود جریانات منفی علیه مناطق آزاد 6 استان کشور، استانداران این استان ها به صورت جدی پیگیر این موضوع هستند و در این رابطه در دو روز آینده با مسئولان کشوری از جمله رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار خواهند داشت.
وی با اشاره به اجلاس آیورا در چابهار گفت: 21 کشور شرکت کننده عضو این اجلاس هزار منطقه آزاد دارند یعنی هر کشور 47 منطقه آزاد درصورتی که جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از پایه گذاران این اجلاس تنها هفت منطقه آزاد دارد.
وی افزود: ایران 40 منطقه آزاد با کشورهای عضو آیورا فاصله دارد و راه اندازی مناطق آزاد این استان ها می تواند گام های مناسبی در راستای اهداف اقتصادی کشور بردارد.
وی با بیان اینکه برای هر منطقه از سیستان و بلوچستان یک طرح مد نظر است افزود: ما در تلاش برای دفاع از حق مردم منطقه سیستان هستیم و درصورت تصویب نشدن منطقه آزاد سیستان طرح های زیادی برای توسعه اقتصادی منطقه مدنظر قرار گرفته است.

*** سیستان و بلوچستان در مسیر توسعه
هاشمی گفت: راه اندازی چندین طرح بزرگ اقتصادی تا پایان امسال در استان از جمله باند دوم فرودگاه بین المللی زاهدان، افتتاح 10 هزار هکتار از 46 هزار هکتار طرح آبیاری اراضی سیستان، تحویل بندر هشت و نیم میلیون تنی چابهار، انتقال گاز سی ان جی فشرده از ایرانشهر به برخی نقاط استان، گازرسانی به زاهدان و کراخانه های سیمان تنها بخشی از برنامه های توسعه استان است.
وی با بیان اینکه هیچ طرح بزرگی در سیستان و بلوچستان فاقد اعتبار نیست گفت: با وجود اینکه سال گذشته به عنوان سخت ترین سال مالی کشور تنها 29 درصد اعتبارات عمرانی استان تخصیص داده شد اما رکود در طرح های استان به وجود نیامد به طوری که در سال 93 برای راه آهن 600 میلیارد ریال تزریق شد درصورتی که سال 94، 300 میلیارد تومان عملیاتی شد.
وی افزود: برای طرح انتقال آب با لوله به 46 هزار هکتار از مزارع دشت سیستان مشکل اعتباری وجود ندارد به طوری که هم اینک 400 میلیون دلار برای جهاد کشاورزی و100 میلیون دلار برای وزارت نیرو پول نقد وجود دارد.
7316 / 6081

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار