مسئول روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان ایلام گفت: فراخوان این جشنواره اردیبهشت ماه امسال با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی مرتبط با حضرت امام رضا(ع)، شناخت هر چه بیشتر ایشان از طریق آثار و کتاب های منتشر شده، ترویج سیره و فرهنگ رضوی، آشنایی بیشتر کودکان، نوجوانان و خانواده ها با سبک و شیوه زندگی رضوی منتشر شده بود.
کد خبر: ۲۷۵۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴ 10 August 2016
یه گزارش تابناک ایلام؛فرزاد محمدزاده اظهار کرد:بیش از 2 هزار اثر از سراسر استان به دبیرخانه ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی ارسال شده است.

وی افزود:پس از بررسی هیات داوران، 14 اثر از میان آثار ارسال شده انتخاب گردید تا در آیین اختتامیه جشنواره که 24 مرداد در آخرین روز دهه کرامت برگزار می شود، از آنها تجلیل شود.

محمدزاده تاکید کرد:فراخوان این جشنواره اردیبهشت ماه امسال با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی مرتبط با حضرت امام رضا(ع)، شناخت هر چه بیشتر ایشان از طریق آثار و کتاب های منتشر شده، ترویج سیره و فرهنگ رضوی، آشنایی بیشتر کودکان، نوجوانان و خانواده ها با سبک و شیوه زندگی رضوی منتشر شده بود.

وی گفت:در این جشنواره سه عنوان کتاب برای گروه های سنی مختلف انتخاب شد تا افراد بتوانند با توجه به سن و توانمندی های خود در مسابقه کتابخوانی جشنواره رضوی شرکت کنند.

وی عنوان های این کتاب ها را دوست مهربان کبوترها، نوشته مجید محمدی از انتشارات بوستان کتاب ویژه کودکان 11 سال، اعترافات غلامان نوشته حمیدرضا شاه آبادی از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ویژه نوجوانان تا 17 سال و امام علی بن موسی الرضا (ع) نوشته بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی از انتشارات بنیاد پژوهش های اسلامی آستان
قدس رضوی ویژه جوانان و بزرگسالان اعلام کرد.

وی گفت: یکی از ویژگی های جشنواره کتابخوانی، امکان شرکت به صورت خانوادگی است که علاقه مندان ضمن اینکه توانستند بر اساس شرایط سنی به صورت انفرادی در مسابقه شرکت کنند این امکان را داشتند در قالب اعضای یک خانواده نیز بسته ای که شامل این سه عنوان کتاب است را تهیه و با تکمیل پاسخنامه های خانوادگی و ارسال آن به دبیرخانه در این جشنواره شرکت کنند.

وی اضافه کرد: جایزه ویژه بخش خانوادگی این جشنواره به تعداد هشت خانواده و در چهار گروه تعلق خواهد گرفت.

ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور و با همکاری بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می شود و به برگزیدگان علاوه بر لوح سپاس و تندیس جشنواره، هدایای ارزشمندی نیز اهدا خواهد شد./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار