کد خبر: ۲۷۶۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۰ 11 August 2016
زاهدان را به سمت جنوب سیستان و بلوچستان طی طریق می کنید در مسیر راه به کوه و دشت و کویر و روستاهای سرسبز می رسیم دقایقی را در زیر سایه سار درختان جون آباد خستگی از تن به در می کنیم.
راستی چه روستای زیبایی، باغبان یکی از باغ های جون آباد می گفت: از زردآلو منحصر به فرد جون آباد نمی توان گذشت، درشتی، شیرینی، پرآبی و رنگ زرد و قرمز آن محال است مجذوب تان نکند.
آنقدر تعریف کرد که طاقت نیاورده و برای رسیدن به زردآلو جون آباد قصد سفر به درون روستا را کردیم اما باغبان خوش سیما و مهربان با شرمندگی خاصی گفت: عزیزانم اگر فصل زردآلو بود خودم برایتان تهیه می کردم اما افسوس که شرمنده میهمانانم شدم.
خیلی تعارف کرد که ساعاتی را در خانه اش میزبان ما باشد، اما دیر وقت بود و باید به سفر ادامه می دادیم.
طی طریق کردیم، 30 کیلومتری مانده به خاش تابلویی رنگ و رو رفته به محیطی پر رنگ و لعاب و زیبا و کم نظیر هدایتمان کرد.
وقتی مسیر تفتان را طی می کنید باورتان نمی شود که در سیستان و بلوچستان چنین مناظر سرسبز و بکر و جذاب وجود داشته باشد، دامنه تفتان با روستاهای سرسبز و باغ ها و جویبارهای فراوان لذت سفر فراموشی نشدنی را برای ما رقم زد.
شهرستان مرزی خاش در استان سیستان و بلوچستان ظرفیتها و توانمندیهای ارزشمند گردشگری، تفریحی و سیاحتی را در خود جای داده که برخی از آنها را با توصیف و تحلیل نمی توان تشریح کرد، باید از نزدیک نظاره کنید تا خلاقیت خالق یکتا بیش از پیش برایتان نمایان شود.

مشاهده کلیپ باغ سرسبز در بیابان های خاش
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فرهاد مشکاتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
دلم برای خاش و آن مناظر بی نظیرش لک زده. در سال های 70 آنجا سرباز بودم،بهترین دوران خدمت من همان بود.یادش بخیر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار