کد خبر: ۲۷۸۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸ 15 August 2016
مدیرکل میراث فرهنگی استان سیستان و بلوچستان گفت: طی یکسال گذشته ۳ میلیون گردشگر از سرزمین ناشناخته ها بازدید کردند.

کامبیزمشتاق گوهری در نشست خبری با اصحاب رسانه که در موزه منطقه ای جنوب شرق زاهدان برگزار شد اظهار داشت: سیستان و بلوچستان با دارا بودن آثارتاریخی و طبیعی ناشناخته و بکر یکی از مقاصد گردشگری در کشور است وطی یکسال گذشته ۳ میلیون نفر از این استان بازدید کردند.

وی  گفت: وجود صدها اثر طبیعی،تاریخی و باستانی بی نظیر  که برخی از آنها به ثبت جهانی رسیده اند موجب شده تا آمار سفر گردشگران طی سالهای گذشته افزایش یابد و شاهد رشد چشمگیری در این زمینه باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سیستان و بلوچستان افزود: در این راستا در سال ۹۱ یک میلیون ۴۰۰ هزار نفر در سال ۹۲ یک میلیون ۸۰۰ هزار نفر در سال ۹۳ دو میلیون ۲۰۰ هزار نفر  در سال ۹۴ دو میلیون ۵۰۰ هزار گردشگر از استان بازدید کردند.

وی با اشاره به اینکه گردشگری مذهبی یکی دیگر از ظرفیتهای استان در بحش جذب گردشگر است، تصریح کرد: در این خصوص ماهانه ۲۰ هزار گردشگر مذهبی از مرزهای شرقی  برای سفر به استانهایی مانند قم و مشهد وارد استان می‌شوند

وی اظهار کرد: بودجه میراث فرهنگی در سال جاری ده برابر افزایش یافته است و از مبلغ ۲ میلیاردو ۵۰۰ میلیون تومان به ۲۵ میلیارد تومان افزایش یافته که صرف احیاء، مرمت و زیرساختهای گردشگری خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در سال جاری ایجاد اشتغال برای ۱۲ هزار نفر را در دستور کار قرار دادیم، بیان کرد: یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار به این امر اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: کاملترین مجموعه آسباد متعلق به سیستان است و کار مرمت و احیاء این آثار به محض تامین اعتبار در سال جاری انجام می شود و تا کنون ۶۰۰ محوطه تاریخی در سیستان شناسایی و مورد مطالعه قرار گرفته است


منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
زیرساخت ندارید برای این ع ه مسافر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار