بسته حوادث و اتفاقات ناگوار
تابناک: صفحه حوادث و اتفاقات ناگوار روزنامه ها همیشه از روزنامه جدا می کنم چرا که هیچگاه دوست ندارم آن را بخوانم اما به هر حال عده ای به این موضوعات علاقه دارند و از همین رو تابناک در نظر دارد چهارشنبه ها به بررسی مهم ترین اخبار حوادث و اتفاقات در هفته ای که گذشت بپردازد.
کد خبر: ۲۷۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱ 26 April 2015

به گزارش تابناک اصفهان، صفحه حوادث و اتفاقات ناگوار روزنامه ها همیشه از روزنامه جدا می کنم چرا که هیچگاه دوست ندارم آن را بخوانم اما به هر حال عده ای به این موضوعات علاقه دارند و از همین رو تابناک در نظر دارد چهارشنبه ها به بررسی مهم ترین اخبار حوادث و اتفاقات در هفته ای که گذشت بپردازد.

چهارشنبه گذشته، در سطح شبکه های مجازی مطلبی تحت عنوان گروگان گیری مسلحانه در کلانتری 23 خوراسگان منتشر شد.این مطلب دقایقی بعد از انتشار تأیید شد و از سوی مقامات انتظامی خبر پایان این ماجرا اعلام شد.

جهانگیر کریمی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در گفت‌وگو با فارس با اشاره به ماجرای گروگان‌گیری در کلانتری 23 خوراسگان اصفهان اظهار کرد: بعدازظهر امروز فرد 28 ساله‌ای به علت اختلافات شدید خانوادگی و ناراحتی‌های روحی با ورود به کلانتری 23 خوراسگان اصفهان اقدام به گروگان‌گیری کرده بود که با اقدامات روانکاوانه پلیس آرام و تسلیم شد.

وی با بیان اینکه اینگروگان‌گیری 45 دقیقه به طول انجامید، افزود: نامبرده پس از خلع سلاح و طی مراحل قانونی، تحویل مراجع قضایی خواهد شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان اضافه کرد: هنوز انگیزه اصلی فرد از این اقدام مشخص نشده است.

****

فرمانده انتظامي شهرستان برخوار در این هفته گفت: عده ای ازاتباع بيگانه‌اي كه با مدارك هويتي جعلي، يارانه دريافت مي‌كردند، دستگير شدند.

به گزارش تابناک به نقل از ايمنا، سرهنگ صادقي اظهار كرد: در پي كسب خبري مبني بر اينكه اعضاي يك باند تبعه افغاني با جعل اسناد و مدارك و سوء استفاده از شناسنامه افراد فوت شده، اقدام به دريافت يارانه مي‌كنند، موضوع به صورت ويژه در دستور كار ماموران پليس امنيت عمومي اين فرماندهي قرار گرفت.

وي افزود: پس از انجام بررسي ‌هاي لازم و كسب اطمينان از درستي موضوع، ماموران با هماهنگي مقامات قضايي، اعضاي اين باند را شناسايي و دستگير كردند.

فرمانده انتظامي شهرستان برخوار تصريح كرد: اين افراد با سوء استفاده از شناسنامه اشخاص فوت شده، اقدام به جعل مدارك كرده و از اين طريق، موفق به دريافت كارت ملي، افتتاح حساب‌هاي بانكي، كارت سوخت، خريد و فروش وسايط نقليه، سند ازدواج رسمي با نام جعلي، دفترچه بيمه درماني، اجاره نامه مسكن و همچنين دريافت ۴۰ نوبت يارانه نقدي شده بودند.

وي با بيان اينكه تحقيقات براي دستگيري ساير افراد مرتبط با اين متهمان در دستور كار است، گفت: متهمان پس از تكميل پرونده براي سير مراحل قانوني به مراجع قضايي تحويل داده شدند.

سرهنگ صادقي خاطرنشان كرد: شايسته است، شهروندان به قوانين آگاه بوده و از واگذاري مدارك هويتي خود و يا بستگان، حتي فوت شدگان به افراد ناشناس به خصوص اتباع بيگانه به طور جدي خودداري كنند چراكه پرداختن به اين امور، عواقب قانوني به دنبال خواهد داشت.

فرمانده انتظامي شهرستان برخوار از شهروندان خواست چنانچه از كساني كه با مدارك هويتي مشكوك و يا جعلي فعاليت مي‌كنند، اطلاعي دارند موضوع را به سرعت به سامانه فوريت‌هاي پليسي ۱۱۰ اطلاع دهند.

******

فرمانده انتظامي شهرستان نايين اصفهان از كشف ۷۲ كيلوگرم ترياك در بار هندوانه خبرداد.

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از ايمنا، سرهنگ سوادكوهي اظهار كرد: ماموران ايستگاه ايست و بازرسي شهيد شرافت نائين، هنگام کنترل خودروهاي عبوري به يک دستگاه كاميون بنز باري حامل بار هندوانه مشكوك شدند و آن را متوقف كردند.

وي افزود: ماموران در بازرسي از اين خودرو، مقدار ۷۲ كيلوگرم مواد مخدر از نوع ترياك را كه به طرز ماهرانه‌اي داخل هندوانه ها جاساز شده بود، کشف كردند.

فرمانده انتظامي شهرستان نايين خاطرنشان كرد: در اين رابطه، دو نفر دستگير و پس از تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مراجع قضائي تحويل داده شدند.

*****

در هفته گذشته، بیماری در سطح اصفهان شیوع پیدا کرد که صحبت های متعددی درباره عامل آن مطرح شد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مهم ترین عامل آن را آب نامید.

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از ایسنا، غلامرضا اصغری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه متاسفانه هفته سلامت با بروز بیماری اسهال باکتریایی همراه شد، اظهار کرد: جلوی انتقال این بیماری با روش ساده شستشوی دست با آب و صابون گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه این بیماری تنها از طریق دهان و خوراکی منتقل می‌شود، افزود: باید مراقبت فردی به صورت جدی انجام گیرد. افزایش شمار بیماران متوقف شده و در حال حاضر تنها از فردی به فردی دیگر منتقل می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پیرامون ارتباط بیماری اسهال با ریزگردها گفت: اطلاعاتی از بیماران و اعضای خانواده آن ها جمع آوری و در نهایت اثبات شد که این موضوع هیچ رابطه ای با ریزگردها ندارد.

اصغری اضافه کرد: درمان اصلی این بیماری، مصرف مایعات و استفاده از داروهایی مانند استامینوفن با تجویز پزشک است.

وی تصریح کرد: بحث بیوتروریسم در خصوص این بیماری نیز در کارگروه مطرح شد اما با توجه به پراکندگی بیماری در چندین شهرستان و دو استان این موضوع نیز منتفی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار