همزمان با دومین روز هفته دولت 16 طرح عمرانی- خدماتی امروز/ چهارشنبه/ در شهرستان های زهک، مهرستان و نیکشهر سیستان و بلوچستان کلنگ زنی و افتتاح شد.
کد خبر: ۲۸۴۲۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۴ 25 August 2016
فرماندار مهرستان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان گفت: پنج طرح در بخش برق روستایی، کشاورزی، آسفالت راه های روستایی و غیره همزمان با دومین روز هفته دولت در این شهرستان افتتاح و یک طرح عمرانی نیز کلنگ زنی شد.
رشید پارسایی افزود: در مجموع به مناسبت هفته دولت 75 طرح عمرانی- خدماتی در این شهرستان آماده بهره برداری است و 2 طرح نیز عملیات ساخت آنها آغاز می شود.
وی افزود: برای راه اندازی این طرح ها بیش از 167 هزار و 602 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است که زمینه بهره مندی بیش از 65 هزار نفر از مردم مهرستان را فراهم می کند.
وی ادامه داد: مرکز بستر درمانی 10 تختخوابی مهرستان، جایگاه توزیع گاز، فاز دوم سیل بند حفاظتی شهر، اجرای طرح هادی روستایی، برق رسانی، طرح های بخش کشاورزی، روکش آسفالت و راه اندازی راه های دسترسی، پل و ساختمان دامپزشکی از جمله طرح های قابل افتتاح این شهرستان در هفته دولت است.
به گزارش ایرنا مهرستان با دارا بودن چهار دهستان، 2 بخش و یک شهر در 457 کیلومتری جنوب شرق زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان و در همسایگی کشور پاکستان واقع شده است.
فرماندار نیکشهر در جنوب سیستان و بلوچستان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: هفت طرح خدماتی، آموزشی و بهداشتی امروز در این شهرستان با اعتباری بیش از 47 میلیارد و 400 میلیون ریال کلنگ زنی و افتتاح شد.
صاحب گل صالحی افزود: در مجموع به مناسبت هفته دولت 78 طرح عمرانی- خدماتی در این شهرستان بهره برداری و هفت طرح نیز کلنگ زنی می شود.
وی افزود: فضاهای آموزشی، برق رسانی، عمران شهری و روستایی و کشاورزی از مهمترین طرح های هفته دولت نیکشهر است.
وی افزود: 172 میلیارد ریال اعتبار برای راه اندازی و کلنگ زنی این طرح ها هزینه شده است که زمینه بهره مندی 25 هزار خانوار از مزایایی آنها فراهم می شود.
فرماندار نیکشهر گفت: همچنین همزمان با هفته دولت ویژه برنامه های مختلف در این شهرستان نظیر دیدار با خانواده معظم شهدا، غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا، نشست مسئولان با مردم، تجلیل از کارمندان نمونه دولت و سخنرانی در نماز جمعه برای معرفی هر چه بیشتر دستاوردهای دولت در حال انجام است.
به گزارش ایرنا شهرستان نیکشهر با 13 هزار و 410 کیلومتر مربع وسعت بر اساس سرشماری نفوس و مسکن آبان 1390، دارای 127 هزار و 872 نفر جمعیت، 395 روستا، چهار بخش، سه شهر و 11 دهستان است.
نیکشهر از شمال به شهرستان های ایرانشهر و دلگان، شرق به شهرستان های قصرقند و سرباز، از جنوب به کنارک و چابهار، غرب به شهرستان فنوج و استان هرمزگان محدود است و در 510 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.
فرماندار زهک در شمال سیستان و بلوچستان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: در دومین روز هفته دولت سه طرح عمرانی شامل ساختمان اداره ثبت احوال جزینک، اداره هلال احمر شهرستان و آسفالت راههای روستایی به بهره برداری رسید.
جمشید رخشانی نسب افزود: برای راه اندازی این طرح ها یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.
به گزارش ایرنا شهر زهک مرکز شهرستان زهک در 220 کیلومتری شمال زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده و یکی از شهرستان های پنجگانه سیستان است.
دوم تا هشتم شهریور به نام هفته دولت نامگذاری شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار