فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان گفت: وقوع سرقت در این شهرستان در مرداد سال جاری به میزان 13درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۲۸۵۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۹ 27 August 2016
به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس سرهنگ علی عارف نژاد اظهار داشت: در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و برخورد جدی با سارقان و تغییر تاکتیک های صورت گرفته در ماه گذشته ماموران انتظامی شهرستان زاهدان موفق به جلوگیری از وقوع انواع سرقت ها و کاهش آن به میزان 13 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته شدند.
وی با اشاره به اینکه علاوه بر اقدامات انتظامی 2 موضوع مهم آموزش و آگاه سازی شهروندان در دستور کار قرار دارد، گفت: رویکرد ما اجتماعی و جامعه محور است و تاثیر ارائه مناسب آموزش های پیشگیری از وقوع جرائم به شهروندان بر کسی پوشیده نیست.
وی افزود: در همین راستا وقوع سرقت به عنف به میزان 54 درصد، سرقت مغازه 29درصد، سرقت منزل 19درصد و سرقت موتور سیکلت 7درصد کاهش داشته است.
این مقام انتظامی تصریح کرد: بخش زیادی از سرقت ها در زاهدان از نوع سرقت های خرد است و غالب آنها به وسیله معتادان انجام می شود که در این زمینه با ناامن کردن فضا برای سارقان معتاد به ویژه در ساعات پایانی شب در دستگیری سارقان نیز شاهد افزایش 76 درصدی بوده ایم.
عارف نژاد ادامه داد: مبارزه بی امان با قاچاق کالا نیز با توجه به شعار امسال به طور جدی در دستور کارقرار دارد که آمار افزایش 105 درصدی دستگیری قاچاقچیان کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشانگر عزم جدی پلیس در تحقق اقتصاد مقاومتی است.
فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان افزود: در زمینه برخورد با قاچاقچیان سوخت نیز اقدامات خوبی انجام شده بطوری که در این ماه بیش از 152هزار لیتر انواع فرآورده های نفتی غیر مجاز و افزایش 120درصدی کشف نسبت به مدت مشابه سال گذشته را شاهد بودیم.
سرهنگ عارف نژاد با بیان این که نیروی انتظامی در مقاطع مختلف، اجرای طرح های مبارزه با مواد مخدر، سرقت، پاکسازی نقاط آلوده و دیگر طرح های پیش بینی شده را به صورت جدی در دستورکار قرار داده است، از تمامی شهروندان، معتمدان و ریش سفیدان خواست تا پلیس را در راستای ارتقای احساس امنیت مثل گذشته همراهی کنند تا شاهد شهری زیبا و امن برای آحاد مردم باشیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار