مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان، تعادل‌بخشی و مدیریت منابع آبی را اولویت نخست این شرکت عنوان کرد.
کد خبر: ۲۸۵۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴ 27 August 2016

اتابک جعفری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان اظهار کرد: نگاه به آب باید فرامنطقه‌ای باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان افزود: امروز در شرایط بد آبی قرار داریم و مردم باید از منابع آبی درست و با صرفه‌جویی استفاده کنند.

این مسؤول ادامه داد: جنگ سال‌های آینده جنگ آب خواهد بود به همین دلیل نگاه به آب باید فرامنطقه‌ای و بین‌المللی باشد.

وی از شناسایی بیش از 8 هزار و 224 حلقه چاه غیرمجاز در استان خبر داد و گفت: حجم تخلیه آب از این چاه‌ها 380 میلیون مترمکعب در سال است.

جعفری بیان کرد: 3 هزار و 117 چاه مجاز دارای پروانه در استان فعال است که 216 میلیون مترمکعب اضافه برداشت دارند و در مجموع 600 میلیون مترمکعب آب از سفره‌های زیرزمینی استان اضافه برداشت می‌شود که آسیب جدی به سفرهای زیرزمینی وارد می‌شود.

*برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در سیستان و بلوچستان

وی تعادل بخشی و مدیریت منابع آبی را اولویت اول شرکت آب منطقه‌ای عنوان کرد و گفت: مجهز کردن چاه‌های مجاز، برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز و واگذاری کار به مردم و استفاده از ظرفیت مردمی سه محور اصلی طرح تعادل‌بخشی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان ادامه داد: در مجموع 2 میلیارد و مترمکعب ظرفیت ذخیره آب سدهای استان است که حجم آب ذخیره شده در سدها تاکنون یک میلیارد و 260 میلیون مترمکعب بوده که نسبت به مدت سال گذشته 9 درصد افزایش داشته است و حجم موجود مخازن سدهای استان 64 درصد کل حجمی است که سدها می‌توانند آب ذخیره کنند.

این مسؤول افزود: سازه‌های آبی همیشه اجرا نمی‌شوند و در سال‌های آینده در استان سد در حال اجرا نخواهیم داشت.

وی گفت: هم‌اکنون 12 طرح در دست مطالعه داریم که بخش‌های مطالعاتی آنها انجام و به فاز اجرا می‌روند و 2.5 میلیارد تومان اعتبار برای اتمام مطالعات نیاز داریم.

جعفری بیان کرد: پیش از این اولویت اول شرکت آب منطقه‌ای ایجاد سد بود و تقریباً تلاش شرکت برای پشتیبانی این کارها ساماندهی شده بود اما در دولت تدبیر و امید بحث تعادل بخشی در اولویت قرار گرفت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار