رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان بندرلنگه از نجات دو کل وحشی از سنگاب ارتفاعات کوه سیاه این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۲۸۵۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵ 28 August 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، سامان قاسمی در خصوص نجات دو کل وحشی اظهار داشت: اتفاقات زیادی بر اثر بی‌آبی و کم‌آبی برای گونه‌های جانوری در حیات وحش این منطقه پدید آمده است.
 
وی افزود: با توجه به اتفاق‌های اخیر که به علت گرمای شدید هوا و کم‌آبی برای حیات وحش رخ داده است اداره حفاظت  محیط زیست شهرستان بندر لنگه با سرکشی مستمر مناطق پر خطر و همچنین فعال نمودن همیاران محلی و استفاده از تجربیات آنها در این زمینه به کمک حیات وحش آمده است.
 
رئیس اداره محیط زیست بندرلنگه اضافه کرد: این همیاران آشنایی زیادی به منطقه و همچنین اطلاعات دقیقی از محل سنگاب و آب‌گیرهای فصلی دارند و ما از آن‌ها همکاری گرفتیم و واقعا نیز تا کنون کمک حال ما در حفظ محیط زیست بوده‌اند.
 
قاسمی تصریح کرد: با تماس یکی از همیاران به نام عارف زارع مبنی بر اینکه دو راس کل وحشی در سنگاب گرفتار شده‌اند، محیط‌بانان به ارتفاعات کوه سیاه بندر لنگه در این گرمای طاقت فرسا عزیمت نموده و با کمک چندین همیار و طبیعت دوست و موسسه حفاظت حیات وحش بندرلنگه موفق به نجات این دو حیوان با استفاده از طناب و یک رشته تور زنده‌گیری حیوانات شدند.
 
وی در پایان با تقدیر و تشکر از حامیان محیط زیست و همیاران این عرصه، گفت: همه می‌توانند ما را در امر حفاظت از محیط زیست و گونه‌های جانوری یاری رسانند تا این حیوانات در خطر انقراض قرار نگیرند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار