معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: مردم نیکوکار استان در نیمه نخست امسال بیش از 14 میلیارد و 328 میلیون زکات پرداخت کردند.
کد خبر: ۲۹۰۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۰ 05 September 2016

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان به نقل از روابط عمومی کمیته امداد سیستان و بلوچستان، محمود میرامامی در نشست هم‌اندیشی با اعضای شورای زکات در شهرستان زاهدان گفت: تاکنون بیش از 14 میلیارد و 328 میلیون ریال از محل مشارکت‌های مردم خیر این استان و توابع آن جمع‌آوری شده است که 60 درصد از وجوه جمع‌آوری شده زکات برای نیازمندان و 40 درصد نیز در زمینه پروژه‌های عمرانی مورد نیاز روستایی اختصاص پیدا می‌کند.

وی افزود: سال گذشته اعتبار جمع‌آوری شده از محل زکات برای کمک معیشت محرومان در استان بیش از 11 میلیارد و 902 میلیون ریال بوده است که به منظور تحصیل فرزندان تحت حمایت 169 میلیون ریال و 60 میلیون ریال نیز برای تامین کمک هزینه جهیزیه و مابقی در راستای طرح‌های عمرانی عام المنفعه تامین هزینه‌های معیشتی، مسکن، حمایت از بیماران، دانش‌آموزان و دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد هزینه شده است.

این مسؤول ادامه داد: برگزارى همایش‌هاى سراسرى احیاى زکات و تمجید از مودیان زکات و پخش چنین برنامه‌هایى از صدا و سیما در معرفى چهره‌هاى خدوم و خیر سیستان و بلوچستان نقش اثربخشى در مطرح ساختن زکات در جامعه خواهد داشت.

وی با اشاره به وجود ظرفیت پرداخت زکات 38 درصد روستاهای استان خاطرنشان کرد: همچنین در سال گذشته بیش از 30 میلیارد ریال زکات جمع‌آوری شد که این رقم در نیمه نخست سال جاری به 14 میلیارد ریال رسید و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال‌جاری میزان زکات جمع آوری شده در سیستان و بلوچستان افزایش یابد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار