معاون آموزش و پرورش استثنایی کرمانشاه:
معاون آموزش و پرورش استثنایی کرمانشاه گفت: تاکنون بیش از 27 هزار نفر از کلاس‌‌اولی‌های استان در طرح سنجش سلامت شرکت کرده‌اند.
کد خبر: ۲۹۲۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰ 07 September 2016
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا؛مسلم امیری با بیان اینکه تاکنون 27 هزار و 500 نفر از کلاس‌اولی‌ها در طرح سنجش سلامت استان شرکت کرده‌اند،گفت: از این تعداد 23 هزار و 173 نفر مشکلی نداشته و برای تحصیل به مدارس عادی معرفی شده‌اند.
امیری با بیان اینکه 4327 نفر از کلاس‌اولی‌هایی که در طرح سنجش سلامت شرکت کرده‌اند برای بررسی‌های تخصصی به مراکز تخصصی‌تر ارجاع شده‌اند،گفت: 2026 نفر از این افراد مشکل آمادگی تحصیلی داشته‌اند.
معاون  آموزش و پرورش استثنایی کرمانشاه با بیان اینکه امسال 1051 نفر با مشکل بینایی، 639 نفر با مشکل شنوایی و 9 نفر با مشکل جسمی حرکتی شدید به مراکز تخصصی سنجش سلامت ارجاع شده‌اند،گفت: همچنین 602 نفر از دانش‌آموزان با دو یا چند مشکل به مراکز سنجش سلامت تخصصی ارجاع شده‌اند.
امیری سپس با بیان اینکه در هر شهرستان یک پایگاه تخصصی سنجش سلامت در نظر گرفته شده است، گفت: در این پایگاه‌ها کلاس‌اولی‌هایی که در پایگاه‌های اولیه سنجش سلامت مشکوک به مشکل شناخته شده‌اند،از نظر تست هوش مورد ارزیابی قرار گرفته وبه دو دسته دیر آموز و یا آموزش‌پذیر تقسیم می‌شوند.
وی با بیان اینکه اگر مشکلات بینایی، شنوایی و جسمی حرکتی نوآموزان خفیف باشد با کمک معلمین رابط در مدارس عادی مشغول به تحصیل خواهند شد،افزود:کلاس‌اولی‌هایی که در ارزیابی‌های تخصصی تست هوش دیرآموز تشخیص داده شوند،نیاز به خدمات آموزشی بیشتری دارند و با کمک معلمین رابط در مدارس عادی مشغول به تحصیل خواهند شد و دانش‌آموزان آموزش‌پذیر برای تحصیل به مدارس استثنایی هدایت خواهند شد.
معاون  آموزش و پرورش استثنایی کرمانشاه با بیان اینکه ثبت نام کلاس‌اولی‌ها در مدارس منوط به داشتن شناسنامه سلامت است، گفت: کلاس‌اولی‌هایی که شناسنامه سلامت نداشته باشند در مدارس ثبت‌نام نمی‌شوند.
امیری گفت: کارت واکسیناسیون و شناسنامه نوآموز و والدین او برای شرکت در طرح سنجش سلامت لازم است،ضمن اینکه باید مبلغ 14 هزار تومان به عنوان هزینه ارزیابی پرداخت شود.
معاون آموزش و پرورش استثنایی کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه پایگاه‌های سنجش سلامت کلاس‌اولی‌ها حداکثر تا 24 شهریور ماه فعال هستند،از والدین کلاس‌اولی‌هایی که هنوز برای دریافت شناسنامه سلامت اقدام نکرده‌اند خواست زودتر اقدام کنند.
به گفته امیری بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده نزدیک به 500 نفر از کلاس‌اولی‌ها هنوز برای شرکت در طرح سنجش سلامت اقدام نکرده‌اند.
وی در ادامه تعداد پایگاه‌های سنجش سلامت فعال امسال را 29 پایگاه دانست و افزود: پیش‌بینی می‌شد امسال نزدیک به 28 هزار کلاس اولی در طرح سنجش سلامت شرکت کنند. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار