معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین گفت: در حال حاضر 10 هزار میلیارد ریال طرح در حوزه های مختلف با سرمایه گذاری شهرداری های استان به مرحله اجرا درآمده است.
کد خبر: ۲۹۳۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵ 08 September 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایرنا، منوچهر حبیبی روز پنجشنبه در همایش شهرداران، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استان قزوین افزود: این میزان سرمایه گذاری معادل با 40 درصد از بودجه شهرداری های استان است.
وی اضافه کرد: 69 درصد از اعتبار شهرداری های قزوین در بخش عمرانی و مابقی نیز در بخش جاری هزینه می شود که این مهم بیانگر رویکرد مدیریت شهری استان برای توسعه عمران و آبادانی شهرها است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین یادآور شد: بودجه شهرداری های استان در سال جاری 7 هزار و 380 میلیارد ریال بوده است.
وی در ادامه با اشاره به افزایش سرانه فضای سبز و تعداد ناوگان حمل و نقل شهری طی سال های اخیر، گفت: در حال حاضر سرانه فضای سبز در شهرهای استان 7.41 متر مربع و تعداد دستگاه های حمل و نقل عمومی اعم از تاکسی، ون، مینی بوس و اتوبوس نیز 28 هزار دستگاه است.
حبیبی اضافه کرد: سهم استفاده از اتوبوس و تاکسی در قزوین به ترتیب 19 و 33 درصد است که در افق پیش بینی شده باید این میزان به 38 درصد افزایش یابد.
این مقام مسئول، ساماندهی زباله و پسماند را از دیگر خدمات نوین ارائه شده به شهروندان قزوینی در حوزه مدیریت شهری عنوان و افزود: در حال حاضر 80 درصد از زباله های تولیدی استان در مجتمع 100 هکتاری محمدآباد به شکل بهداشتی دفن می شود.
وی، ارتقای شاخص های فرهنگی در حوزه مدیریت شهری را نیز مورد توجه جدی شهرداری های استان دانست و یادآور شد: در این رابطه ارتقای 15 شاخص از جمله فرهنگ آپارتمان نشینی، استفاده از دوچرخه و تفکیک زباله از مبدا در دستور کار قرار دارد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین در ادامه به خدمات ارائه شده دولت تدبیر و امید به روستاهای استان اشاره و یادآور شد: طی سه سال گذشته در استان دو هزار و 500 طرح مختلف توسط دهیاری ها اجرا و به بهره برداری رسیده است.
وی با اشاره به انتخاب 20 روستای استان برای سرمایه گذاری در خصوص استعدادها و توانمندی های آن، از ساخت 23 بازارچه محلی به منظور بهره مندی تولید کنندگان روستائی با هدف کمک به پیشبرد اقتصاد مقاومتی، خبر داد.
حبیبی از افزایش قابل توجه جمعیت روستائی برخوردار از گاز استان در دولت تدبیر و امید با وجود مشکلات و تنگناهای مالی موجود خبر داد و گفت: در ابتدای کار دولت یازدهم، 65 درصد روستاهای استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند بودند که این میزان در حال حاضر به 80 درصد افزایش یافته و تا پایان سال جاری نیز به 90 درصد می رسد.
وی، تکمیل 19 هزار واحد مسکونی معادل 40 درصد از طرح مسکن مهر، افزایش روستاهای بهره مند از اینترنت پرسرعت از 33 به 79 درصد، کاهش 26 درصدی سوانح جاده ای و کاهش 12 درصدی تلفات جاده ای با وجود افزایش حجم مسافرت ها را از دیگر دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه عمرانی، طی سه سال گذشته معرفی کرد.
در این همایش، دهیار روستای زرآباد رودبار الموت شرقی، شهردار الوند و رئیس شورای اسلامی استان قزوین به نمایندگی از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا و شهرداران استان ضمن ایراد سخنرانی، مسائل و مشکلات حوزه کاری خود را مطرح کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار