نماینده مردم شهرهای زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس آزمایش های میکروبی انجام شده آب شبکه آبرسانی شهرهای شمالی سیستان وبلوچستان هیچ مشکلی ندارد اما بو می دهد.
کد خبر: ۲۹۶۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۶ 15 September 2016

حبیب الله دهمرده با اشاره به بوی بد آب آشامیدنی شهرها و روستاهای منطقه سیستان اظهار داشت: ستاد بحران با تشکیل حلسه باید بوی بد آب آشامیدنی را به صورت جدی پیگیری کنند.
وی افزود: بازدید از مخازن و تصفیه خانه در چند روز اخیر انجام شد و مدیران نیز در این زمینه توجیهاتی دارند در حالی که تاکنون جواب قطعی و قابل قبول از نظر علمی ارائه نشده است.
نماینده مردم حوزه انتخابیه زابل در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم از بوی بد آب آشامیدنی گلایه دارند که مدیران ادارات مختلف باید آن را مورد بررسی قرار داده و هر چه سریعتر مشکل را رفع کنند.
دکتر دهمرده با بیان این که مدیران دستگاههای دست اندرکار در این حوزه ورود کرده اند اظهار داشت: براساس آزمایشات انجام شده این آب مسموم کننده نیست و بیماری را در پی نخواهد داشت.
از حدود یک ماه پیش تاکنون شماری از مردم نقاط مختلف منطقه سیستان در تماس با خبرنگار ایرنا از اوضاع نابسامان آب آشامیدنی گلایه مندند و سردرد، دل درد و برخی بیماری ها را ناشی از این آب آلوده می دانند.
شایعاتی در میان مردم منطقه رواج یافته مبنی بر این که پرورش ماهی در منابع چاه نیمه های سیستان و تولید جلبک شیمیایی از طریق ماهی های رها شده از سوی اداره کل شیلات سیستان در این منابع از دلایل بوی بد آب آشامیدنی است که رواج این شایعه سبب نگرانی مردم شده است.
مدیر شرکت آب و فاضلاب زابل نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آب آشامیدنی شهرستان زابل در آزمایشگاه پیشرفته آب و فاضلاب و مرکز بهداشت آزمایش و سپس وارد شبکه می شود و مردم با اطمینان کامل از این آب آشامیدنی استفاده کنند.
حبیب اعلایی اظهار داشت: هیچ گونه مشکلی در کیفیت و کمیت آب زابل وجود ندارد و آب آشامیدنی که در دسترس مشترکان قرار می گیرد از سلامت کامل برخوردار است.
وی گفت: مردم در صورت مشاهده هرگونه اختلال در شبکه آب آشامیدنی موضوع را به شماره تلفن 122 اعلام کنند تا آب مورد نظر در واحد کنترل کیفی آزمایش شود.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار