آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان:
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: طرح سرشماری سال 90 خاطره خوشی برجای نگذاشت به همین سبب انتظار است با همکاری خوب مردم در ارائه آمارهای دقیق طرح آمارگیری امسال نتایج مطلوبی برای کشور و ملت داشته باشد.
کد خبر: ۲۹۶۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۲ 16 September 2016
آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلای قدس زاهدان اظهار داشت: از سرشماری سال 90 خاطره خوشی نداریم به طوری که مسئولان نتیجه آمارگیری را یک سال بعد اعلام کردند و به دلیل صعب العبور بودن برخی مناطق به حدس و گمان و بر اساس اطلاعات این و آن اکتفتا کرده و آمار دادند و در برخی مناطق نیز اعمال سلیقه صورت گرفت که نتایج غلطی به بار آورد.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و کرمان بیان کرد: سرشماری عمومی نفوس و مسکن یکی از کارهای مهم امسال کشور است، این طرح در ایران اسلامی هر پنج سال یک بار اجرا و به وسیله آن برنامه ریزی های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت برای پیشرفت و آبادانی کشور انجام می شود.
عضو خبرگان رهبری گفت: تفاوت آمارگیری در ایران اسلامی با کشورهای دیگر در این است که آمارگیری در کشور ما ریشه و ارزش اعتقادی دارد زیرا به اعتقاد مسلمانان مدیریت خداوند بلند مرتبه بر عالم بر اساس آمارگیری و بر مبنای آمارداری است.
آیت الله سلیمانی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در زمینه سلامت آمار و اطلاعات گفت: برای اینکه تصمیم گیری ها بجا، درست و دقیق باشد آحاد مردم باید در این آمارگیری شرکت کنند و آمار و اطلاعات دقیق در اختیار ماموران سرشماری قرار دهند.
امام جمعه زاهدان افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند اختلاف در آمارها و درست و دقیق نبودن اطلاعات بلای بزرگی در جامعه است، ایشان کشور را از لحاظ آمارگیری عقب مانده توصیف کردند و فرمودند برخی از مسئولان از آمار دقیق در مسائل مختلف مطلع نیستند.
نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: برای مثال آمار دقیق در اختیار نداشتن باعث شده جامعه ما به سوی پیرشدن نسل برود که اگر آمار دقیق در اختیار بود برای آن برنامه ریزی می شد.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با استناد به بیانات مقام معظم رهبری گفت: بر اساس فرموده رهبر معظم انقلاب اگر به نظام و سرنوشت کشور اهمیت می دهیم دستکاری در آمار از گناهان کبیره است و باید در ارائه آمار و اطلاعات درست، دقت کنیم. 
امام جمعه زاهدان با تبریک دهه امامت و ولایت و فرارسیدن عید سعید غدیر خم گفت: غدیر خم یک واقعه بسیار مهمی و جایگاه آن در متون تاریخ متبلور و منحصر به فرد است.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و کرمان افزود: اینکه پیامبر (ص) در شرایطی بسیار سخت و دشوار و در هوای بسیار گرم حکم به اجتماع مردم دادند نشان از اهمیت بسیار زیاد این واقعه است.
وی با اشاره به اهمیت واقعه غدیر خم گفت: هر حادثه مهم و با ارزشی که در دل تاریخ رخ می دهد به دنبال آن باید منتظر فرهنگ متناسب با آن باشیم مسائل مهمی همچون بعثت پیامبر(ص)، واقعه غدیر خم، واقعه کربلا و در عصر کنونی وقوع انقلاب اسلامی از این قبیل وقایع مهم و ماندگار دنیاست.
آیت الله سلیمانی خاطر نشان کرد: هر حادثه مهمی پیام خاص خودش را دارد پیامی که ما از واقعه غدیر خم آن هم در شرایط بسیار دشوار می گیریم چیزی جز ولایت و حکومت حضرت علی (ع) نیست زیرا دغدغه پیامبر (ص) زنده نگه داشتن دین اسلام بود.
امام جمعه زاهدان اضافه کرد: از نگاه پیامبر (ص) پیام غدیر خم پیام ولایت بود ولی نه ولایت به معنی علاقه مندی صرف بلکه ولایت به معنی پذیرش زعامت، یعنی داشتن علم و شعور یک حکومت تمام عیار که این ویژگی ها تنها در وجود نازنین حضرت علی (ع) نهفته بود.
عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنانش به خدمات تعزیرات حکومتی اشاره کرد و گفت: تعزیرات حکومتی به دلیل اجرایی کردن دستورات مقام معظم رهبری طرح مقابله با قاچاق کالا را از اول مهر به اجرا خواهد گذاشت تا جایگاه کالاهای با کیفیت ایرانی حفظ شود.
آیت الله سلیمانی بر رعایت دستور زبان فارسی تاکید کرد و گفت: رعایت دستور زبان فارسی چه در کلام و چه در نوشتار باید به جد مورد توجه باشد و از استفاده از کلمات غیر فارسی اجتناب کنیم.
امام جمعه زاهدان تصریح کرد: برای رعایت زبان فارسی تاکید شد نام 'جبل الشهدا' زاهدان به 'کوه شهدای گمنام' تغییر کند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
رهام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
دسته گلی دیگر از احمدی‌نژاد
پاسخ ها
رهام صادقی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
یعنی هنوز کارهای این بنده خدا داره مشخص میشه.اون از 8500میلیارد صندوق ذخیره فرهنگیان یا قرارداد FATF و هزاران کار دیگه که به دلیل مختلف رو نشده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار