مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان گفت: تمام دستگاه های دست اندرکار مبارزه با قاچاق کالا باید به گونه ای عمل کنند که استان برای قاچاقچیان دانه درشت ناامن شود.
کد خبر: ۲۹۹۰۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸ 20 September 2016
سید مرتضی مدنی فدکی در نشست هماهنگی و تعامل با دستگاه های تبلیغی در زاهدان اظهار داشت: نهادهای تبلیغی نقش مهمی در محقق کردن بیانات مقام معظم رهبری درخصوص پدیده شوم قاچاق دارند زیرا برخورد و مقابله همیشه جوابگو نبوده و نخواهد بود و هزینه زیادی را نیز در بر دارد اما با فرهنگ سازی و اقدامات پیشگیرانه می توان به نتایج بهتری دست یافت.
وی یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی را مبارزه با قاچاق کالا و ارز دانست و افزود: در حوزه تبلیغ و اطلاع رسانی فعالیت کم رنگ بوده و نتواسته ایم آن چنان که باید زمینه مصرف کالاهای داخلی را فراهم کنیم.
وی افزود: وقتی دشمن نتوانست در بعد نظامی و فرهنگی نفوذ کند از طریق حوزه اقتصادی اقدام به ورود همه جانبه کرده است.
وی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان یک استان مرزی است خاطر نشان کرد: وظیفه ای که بر عهده ما گذاشته شده بسیار سنگین است زیرا در مسیر ورود کالای قاچاق هستیم و در راه مبارزه با قاچاق کالا باید تمام تلاش خودمان را بکار گیریم. 
مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه عمق فاجعه ورود کالای قاچاق به کشور بیش از ضربه زدن به اقتصاد است اظهار داشت: نیروی انسانی ما در حال آسیب دیدن است و گسترش قاچاق به شکلی بوده که متاسفانه کارمندان برخی از ادارات و نهادها خود قاچاق انجام می دهند. 
مدنی فدکی با اشاره به طرح ملی مقابله با کالای قاچاق که از ابتدای مهر آغازمی شود تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح ناامن کردن تمام سیستان و بلوچستان برای قاچاقچیان به ویژه دانه درشت ها است و باید به سمت حمایت از تولید داخلی و احیای کارخانجات تولیدی استان برویم.
رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان نیز گفت: کالای قاچاق به سلامت اقتصاد کشور آسیب جدی وارد می کند و باید دستگاه های دست اندرکار در امر مبارزه با این پدیده ی شوم به طور جدی و قاطعانه برخورد کنند.
حجت الاسلام غلامرضا عباسی اظهار داشت: کالای قاچاق تولید داخلی را تضعیف، استقلال اقتصادی را خراب، باعث ایجاد شکاف طبقاتی، فراهم کردن زمینه تحریم کشور و علاوه بر این، خسارت های مادی و معنوی زیادی را نیز برای کشور به دنبال دارد.
وی تصریح کرد: مواضع سریع مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با کالای قاچاق باعث شده تا دستگاه های دست اندرکار احساس مسئولیت کرده و اقدامات خوبی را انجام دهند.
وی افزود: برخورد قاطع و علنی با قاچاقچیان کالا و ارز اثر بخشی بیشتری در جامعه دارد و یکی از عوامل بازدارنده به حساب می آید. 
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان نیز گفت: با تصویب قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اقدامات جدی و مفیدی به خصوص در حوزه پیشگیری صورت گرفته که کاهش قاچاق را در سال های اخیر در استان شاهدیم.
محمد شریف خالقی اظهار داشت: با بررسی صورت گرفته روی نفت کش ها مشخص شد که 10 درصد خودروهای سنگین در سیستان و بلوچستان وجود خارجی ندارند اما سهمیه ی سوخت می گیرند.
وی ادامه داد: در پایشی که بر روی نفت کش ها صورت گرفت باعث صرفه جویی 6 میلیون لیتر مصرف سوخت شد که این نشان دهنده اقدامات متعددی است که دیده نمی شود. 
وی بیان کرد: 90 درصد قاچاق سوخت از طریق نفت کش ها به سیستان و بلوچستان حمل می شود.
وی خاطر نشان کرد: طبق پایشی که در حوزه ی کالا برگ در سیستان و بلوچستان انجام شد 63 هزار کالا برگ سوخت از چرخه عرضه سوخت استان خارج شد و هیچ کسی هم برای پیگیری مراجعه نکرد که این نشان دهنده غیر قانونی بودن این کالا برگ ها بوده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار