همزمان با دیگر نقاط ایران اسلامی،استان سیستان و بلوچستان مهد وحدت شیعه وسنی در شب و روز عید ولایت و امامت، غرق در نور و شادی است.
کد خبر: ۲۹۹۰۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳ 20 September 2016
به مناسبت هیجدهم ذیحجه عید بزرگ غدیر خم همراه با جشن و سرور در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان برگزار شده و ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت (ع) با حضور گسترده در مجالس جشن و شادی آغاز امامت و ولایت مولای متقیان حضرت علی (ع) را جشن گرفتند.
قشرهای مختلف مردم، سازمان های مردم نهاد و ادارات فرهنگی و تبلیغی با پخش شربت و شیرینی، تزیین خیابان ها و معابر، برگزاری آیین های خاص شادی و عروسی، ولیمه، عقد کنان و آشتی کنان، حضور در کنار بزرگان خانواده و منزل سادات، دادن عیدی و هدیه از طرف سادات، راه اندازی کاروان های شادی در سطح شهر، بازسازی واقعه غدیر و برگزاری آیین های سخنرانی و محافل شادی به تکریم این واقعه مهم تاریخی پرداختند. 
مردم مومن و خداجوی زاهدان در شب عید غدیر با حضور در مساجد علی بن ابیطالب، حضرت علی (ع)، الغدیر و دیگر مساجد و اماکن مختلف این شهر مراسم جشن، سرور و شادی برگزار کردند و نظیر این آیین در 18 شهرستان دیگر سیستان و بلوچستان نیز برگزار شد.
بسیاری از عاشقان امامت و ولایت در یک سنت قدیمی به مناسبت عید غدیر خم به دیدار سادات رفته و این روز سعید و فرخنده را به آنان تبریک گفتند و شماری از زوج های جوان استان نیز خجسته روز عید سعید غدیر را برای پیوند زناشویی خود انتخاب کرده و به میمنت این روز بزرگ آغاز زندگی مشترک خود را جشن گرفتند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار