استاندار سیستان وبلوچستان گفت: آمار و سرشماری فقر، بیکاری، بی سوادی، مشکلات مردم و زندگی آنها را به گوش مسئولین خواهد رساند.
کد خبر: ۲۹۹۰۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۲ 20 September 2016
علی اوسط هاشمی در جلسه ستاد هماهنگی سرشماری عمومی نفوس مسکن 1395 استان سیستان وبلوچستان اظهار کرد: آمار باید زمینه ساز اجرای حق و عدالت باشد و اگر می خواهیم به توسعه که امری جدی و حیاتی است بیندیشیم باید آماری درست از جامعه در دست باشد.

وی با بیان اینکه با آمار و سرشماری داده ها نشان خواهد داد که در چه مناطقی فقر، بیکاری، بی سوادی و دشواری زندگی مردم بیشتر است تصریح کرد: آمار این نوع واقعیت ها را برای همه آشکار می کند که زندگی مردم همه جا متناسب با شان انسانی باشد.

وی افزود: اگر امانت داری از آمار در نگاه برنامه ای شکل نگیرد یک نوع جفا در حق مردم ایجاد خواهد شد.

استاندار با اشاره براینکه اگر امار و ارقام جمعیت جامعه در دست باشد و در مسیر توسعه جامعه جا بیفتد همه به یک میزان از جامعه و بودجه آن سهم خواهند برد.

هاشمی عنوان کرد: اگر جریان آمار در بودجه نقش داشته باشد کسی احساس تبعیض و بی عدالتی نخواهد کرد و تا زمانی که نگاه به آمار ملی نشود برنامه همیشه دچار مشکل خواهد بود.

استاندار گفت: جامعه روستایی استان سیستان وبلوچستان قوی است به همین منظور تدارکات قوی نیز می طلبد.

وی عنوان کرد: برای تعیین مامورین سرشماری باید نهایت دقت را به کار برد و بهتر است بیشتر از ظرفیت های دانشجویی و افراد تحصیل کرده برای این کار استفاده شود.

وی خطاب به مدیر کل آموزش و پرورش گفت: با توجه به اینکه سرشماری نفوس مسکن در ایام شروع مدارس آغاز خواهد شد به تمام مدارس روستا و شهرهای استان یک بخش نامه در مورد حساسیت این موضوع و توجیه آموزگاران برای همکاری آنها با ستاد سرشماری داده شود .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار