رئیس اداره فرهنگ و ارشاد خلخال:
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خلخال گفت: سیزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در خلخال برگزار شد.
کد خبر: ۲۹۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۹ 01 May 2015
به گزارش فارس، خرم اشرفی مزجین در بازدید از محل اخذ آزمون قرآن عترت در دبیرستان فضه خلخال گفت: سیزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت با همکاری موسسه فرهنگی و قرآنی نسیم وحی خلخال با شرکت یک‌هزار و 275 نفر در خلخال آغاز شد.

اشرفی بیشترین شرکت‌کننده سیزدهمین دوره این آزمون در استان اردبیل را از شهرستان خلخال عنوان کرد و گفت: با همت موسسه فرهنگی و قرآنی نسیم وحی خلخال و آموزش قرآن و مفاهیم و حمایت‌های معاونت قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد شهرستان خلخال در مسابقات قرآنی در چند سال گذشته پیشتاز بوده و همچنان فعالیت ادامه دارد.

این مسئول از همکاری اداره آموزش و پرورش و مربیان مدارس در همکاری با عوامل اجرایی برگزاری این آزمون تقدیر کرد.

محمد مهدی عصاریان ناظر وزارتی از معاونت قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد کشور نیز بالا بودن کیفیت آموزش را یکی از مشخصه‌های اصلی یادگیری قرآن در خلخال مطرح کرد و ضمن تقدیر از فعالیت‌های چشمگیر موسسه فرهنگی و قرآنی نسیم وحی گفت: یکی از موسسات برتر و موفق کشوری در حوزه فعالیت‌های قرآنی و برگزاری آزمون‌های قرآنی از لحاظ کمیت و کیفیت این موسسه است که حمایت‌های وزارت ارشاد و معاونت قرآن و عترت این وزارتخانه همواره تا جای امکان ادامه خواهد داشت.

وی گفت: ما از این نوع فعالیت‌ها استقبال می‌کنیم چراکه جهت‌دهی جامعه به سمت و سوی قرآن و مفاهیم ارزشمند دینی و اسلامی کشورمان اصلی‌ترین عامل برای کمک به تعمیق معارف قرآنی در بین خانواد‌ه‌هاست.

عصاریان استقبال بی‌نظیر علاقمندان به قرآن و آزمون‌های قرآنی در خلخال را ستود و گفت: عشق و علاقه مردم خلخال به قرآن ستودنی است و ما نیز این بستر را تقویت خواهیم کرد تا همچنان این موسسه در سطح کشور یکی از درخشان‌ترین موسسات باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عدنان صادقی مدیر موسسه قرآنی نسیم وحی شهرستان خلخال نیز در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل ضمن تبریک ماه پرخیر برکت رجب گفت: آزمون امروز در 11 رشته و در 12 حوزه آزمونی در مدارس شهرستان خلخال، کوثر و بخش‌های تابعه هشجین و شاهرود و روستاهای کزج،نساز، شال، درو، بلوکانلو، لنبر همزمان در حال برگزاری است.

صادقی اضافه کرد: 20 درصد شرکت‌کنندگان از 1275 نفر شرکت‌کننده در رشته حفظ قرآن و 80 درصد بقیه در رشته مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه در حال رقابت هستند.

مدیر موسسه فرهنگی و قرآنی نسیم وحی خلخال گفت: آزمون اول امروز از ساعت هشت و نیم آغاز شد و آزمون بعدی در ساعت یازده صبح امروز همزمان در 12 حوزه آزمونی برگزار شد.

صادقی با اشاره به علاقمندان قرآنی زیر 12 سال گفت: در هفته آینده نیز با شرکت 179 نفر آزمون قرآنی به طور شفاهی در خلخال برگزار خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از پیگیری‌ها و حمایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: 60 درصد از عوامل اجرایی و مراقبان با تعامل آموزش و پرورش و اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان خلخال امروز در برگزاری سیزدهمین دوره آزمون قرآن و عترت فعالیت می‌کنند.

این مسئول از زحمات خبرگزاری فارس و اصحاب رسانه در انعکاس اخبار قرآنی و فرهنگی شهرستان خلخال تقدیر کرد.

سیزدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت در شهرستان خلخال و مناطق هم‌جوار تا ظهر امروز ادامه دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار