نماینده مردم تهران و رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه آزاد تجاری -صنعتی چابهار نقش مهمی در توسعه و آبادانی کشورهای منطقه و استان سیستان و بلوچستان دارد.
کد خبر: ۳۰۰۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۳ 22 September 2016
کاظم جلالی چهارشنبه شب در نشستی با مدیرعامل منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: چابهار در کنار دریای عمان به آبهای اقیانوسی متصل است و این سبب شده تا کشورهای منطقه حساب ویژه ای برای حضور در این بندر باز کنند.
وی گفت: جایگاه چابهار برای کشور ایران اسلامی خیلی مهم است و به همین سبب به توسعه زیرساخت های آن توجه ویژه ای شده و تلاش در این زمینه ادامه دارد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جایگاه دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور با توجه به حجم فعالیت ها و اقدامات برای توسعه و آبادانی مناطق مختلف کشور باید ارتقا پیدا کند تا بتواند تاثیرگذاری بهتری داشته باشد.
وی بیان کرد: مقررات دست و پاگیر و ناقص باید اصلاح شود تا بتوان برخی ضعف ها را جبران کرد.
جلالی افزود: منطقه آزاد چابهار در طول سالهای اخیر رشد چشمگیری داشته است و کم کم به قدرت جدیدی در تجارت منطقه تبدیل خواهد شد.
وی گفت: هماهنگی های لازم بین مناطق آزاد و دولت می تواند باعث رشد چابهار و منطقه شود.
مدیرعامل منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار نیز بیان کرد: توجه ویژه به مناطق آزاد به ویژه منطقه آزاد چابهار می تواند بخش عمده ای از مشکلات اقتصادی کشور را مدیریت و مرتفع کند.
عبدالرحیم کردی افزود: نیاز امروز منطقه آزاد چابهار دسترسی به بندر و دریا است و مجلس شورای اسلامی می تواند بزرگترین کمک باشد.
وی گفت: تدبیر در تسریع ۳ پروژه فرودگاه بین المللی، راه آهن و خط لوله گاز ضامن تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در این منطقه است.
وی از توجه ویژه رهبر معظم انقلاب، دولت تدبیروامید و مسئولان برای توسعه چابهار قدردانی کرد.
شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان با 260 هزار نفر جمعیت از شمال به شهرستانهای نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به بندر کنارک متصل است.
بندر زیبای چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 549 آبادی دارای سکنه تشکیل شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار