نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: استان سیستان و بلوچستان گل سرسبد ایران، ایران گل سرسبد خاورمیانه، خاورمیانه گل سرسبد جهان است و این راه در سفرهایی که به پنج قاره کشور داشتم به وضوح مشاهده کردم.
کد خبر: ۳۰۰۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸ 24 September 2016
حلیم یارمحمدی در دیدار مشاوران جوان ،نخبگان جوان و دانشجویان افزود: در اطراف کشور، کشوری که بتوان ایران را با آن مقایسه کرد وجود ندارد از اینرو خوشبختانه ایران داری پتانسیل و ظرفیت های بسیار خوبی است که عدم وجود یک کشور قابل رقابت در اطراف آن قابلیت مقایسه را برای افراد نگذاشته است

وی با اشاره به بحث فضاهای آموزشی گفت: در حال حاضر سرانه فضاهای آموزشی در استان 3.11 و در کل کشور 5.34 است که فاصله استان را نسبت به کشور نشان می دهد.

نماینده مردم زاهدان در ادامه اظهار کرد: در کشور هزاران پروژه به مثل سد لادیز بدون مطالعه و کار مطالعاتی اجرا شده است که باعث هزینه های زیادی برای دولت می شود لذا با توجه به این پروژه ها سیستان و بلوچستان در آینده دچار مشکلات زیادی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای پروژه ها انجام کار سرشماری و انجام طرح آمایش سرزمینی از ضروریات است که در این راستا طرح سرشماری در کشور اجرا می شود.

یارمحمدی همچنین به اجرای طرح آبیاری قطره ای در استان نیز اشاره کرد و گفت: طرح آبیاری 146 هزار هکتاری یکی از طرح های بسیار خوب اشتغالزایی در منطقه است که برای اجرای آن 2 هزار و 500 میلیارد تومان در حال اجرا است که باعث اشتغال هر هکتار 3 نفر می شود

وی بیان کرد: امکانات، اعتبارات و اجرای پروژه ها باید به طور برابر و یکسانی برای کل کشور اجرا شود متاسفانه بعد از انقلاب آن طور که باید به سیستان و بلوچستان توجه نشده است و در بخش های مختلفی استان عقب افتادگی دارد.

نماینده مردم زاهدان تاکید کرد: ما پیگیر هستیم که ابتدا سیستان و بلوچستان از تمامی ابعاد به مثل سایر استان های کشور در آید و بعد پروژه های جدیدی اجرا شود.

یارمحمدی تصریح کرد: عزم جدی برای آماده شدن زیر ساخت ها در استان وجود دارد و بصورت ویژه پیگیر وضع اقتصادی و رفع بیکاری در استان هستیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار