مدیر ساخت و توسعه اداره کل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان گفت: روکش آسفالت گرم 38 کیلومتر از راه ایرانشهر- مهرستان تا کیلومتر23 انجام شده و عملیات اجرایی 12کیلومتر این جاده به دلیل تامین نشدن اعتبار متوقف شده است.
کد خبر: ۳۰۱۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹ 24 September 2016
به گزارش تابناک سیستان‌وبلوچستان به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی ایرانشهر عزیز الله درخوش روز شنبه در این باره اظهار داشت: مبلغ اعتبار این پروژه بیش از 60میلیارد ریال است که تاکنون 12 میلیارد ریال آن هزینه شده که در صورت تخصیص اعتبار لازم تا قبل از پایان سال 95 ادامه این پروژه در حوزه استحفاظی این اداره کل تکمیل و بهره برداری می شود.
وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه بیش از30 سال از احداث راه ایرانشهر- مهرستان می گذرد و مبانی طراحی آن جوابگوی حجم ترافیک و سرعت خودروهای جدید نیست متاسفانه سالانه حوادث رانندگی نظیر برخورد و واژگونی خودروها در این مسیر رخ می دهد.
وی ادامه داد: از 30 نقطه پر حادثه راه ایرانشهر - مهرستان هم اکنون باز طراحی، مطالعه و اصلاح قوس ها در 14 مقطع پر حادثه به اتمام رسیده است.
مدیر ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان سیستان و بلوچستان افزود: راه ایرانشهر - مهرستان در حاشیه رودخانه قرار دارد و همواره در معرض خطر آب شستگی قرار می گیرد که با مطالعه و بررسی نیاز به ساخت هفت کیلومتر دیوار ضامن برای حفاظت از راه و جلوگیری از آب شستگی آن است.
درخوش طول راه ایرانشهر- مهرستان را 120کیلومتر عنوان کرد و افزود: 65 کیلومتر از این راه در حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان قرار دارد و به دلیل اینکه این جاده نزدیک ترین مسیر ارتباطی بین شهرستانهای مرزی سراوان، سیب سوران ومهرستان به شهرستان ایرانشهر وسایر شهرهای مرکزی سیستان و بلوچستان است اهمیت ویژه ای دارد.
استان سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی جاده های ارتباطی دارای 2 اداره کل راه و شهرسازی در زاهدان مرکز این استان و ایرانشهر است. 
راههای ارتباطی شهرستانهای زابل، هیرمند، زهک، نیمروز، هامون، زاهدان، خاش، میرجاوه، سراوان، سیب سوران و مهرستان زیر پوشش اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان(زاهدان) و راههای ارتباطی ایرانشهر، دلگان، فنوج، سرباز، قصرقند، نیکشهر، کنارک و چابهار در حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان (ایرانشهر) قرار دارند.
ایرانشهر در 335 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار