یادواره یک شهید گمنام در روستای جعفرآباد منطقه نارون حاشیه تفتان واقع در بخش نوک آباد شهرستان خاش به مناسبت گرامی داشت هفته دفاع مقدس برگزار شد.
کد خبر: ۳۰۲۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۲ 27 September 2016
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان خاش روز دوشنبه در این آیین با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و پاسداشت مقام شهیدان گفت: شهدا با خدا معامله کرده اند و یادشان ماندگار است.
سرهنگ پاسدار حسن فضلی افزود: شهیدان در دربار خدای متعال رزق و روزی می خورند و همین حضور اقشار مختلف در یادواره شهیدان نشان می دهد که شهیدان را خداوند عزت داده و یادشان گرامی است و زنده اند.
وی اظهار داشت: هدف از برپایی یادواره های شهیدان قرار گرفتن در مسیر شهیدان و حرکت در راه خداوند است.
سرهنگ فضلی ادامه داد: شهیدان نیازی به برگزاری یادواره ندارند بلکه این نیاز برای ما احساس می شود تا از شهیدان درس آزادگی و عزت بگیریم.
وی بیان کرد: مکتب شهیدان مکتب اخلاق و شجاعت و اخلاص و انسانیت است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسبج سپاه خاش گفت: شهید «سبیل اخلاقی» از شهیدان کم سن و سال کشور در کنار سرداران شهید میرحسینی، باکری و غیره به ما آموخته اند که با تاسی از قیام امام حسین (ع) باید در مقابل مستکبران بایستیم.
وی افزود: خداوند را شاکریم در شرایط کنونی ایران اسلامی به عنوان یک کشور تاثیرگذار توانسته جایگاه خود را در دنیا و اقتدار و عظمتش را به جهانیان نشان دهد.
وی گفت: دستیابی به انرژی هسته ای و فناوری های نوین و حضور در پای مذاکرات و به کرسی نشاندن حرف و نمایش عملگرایی ملت نشانگر این موضوع بوده که ایران به سربلندی رسیده است.
وی تشکیل و فعالیت گروهکهای تکفیری از جمله گروه داعش را در راستای تامین اهداف دشمنان برای ضربه زدن به اسلام عنوان کرد و افزود: تجهیز کردن گروهک های تروریستی و هزینه کردن فراوان برای به نتیجه رساندن برنامه های تفرقه افکنانه آنها مانند مسلمان کشی، کشتن وحشیانه اسیران و زندانیان دشمن یهودیان و سرسپردگی سران خود فروخته برخی کشورهای اسلامی از جمله آل سعود سبب شده که به امت اسلامی خسارتهای زیادی وارد آید.
فرماندار خاش نیز در این مراسم گفت: 200 شهید و جانباز و آزاده سند افتخار و عزت این شهرستان هستند و خانواده های این عزیزان از جایگاه ارزشمندی برخوردارند.
محمداکبر چاکرزهی افزود: سربلندی و عزت ایران اسلامی نتیجه مجاهدتهای شهیدان و رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس و سالهای انقلاب اسلامی است.
وی اظهار داشت: حمایتها و پشتیبانی ملت از دولت سبب نمایش اقتدار نظام اسلامی شده است.
شهید گمنام دفن شده در روستای جعفرآباد منطقه نارون بخش نوک آباد خاش در 31 تیرماه 1367در منطقه سومار به شهادت رسیده است.
افتتاح پایگاه عقیل شیبک در چاهک تفتان از توابع بخش نوک آباد خاش از دیگر برنامه های گرامی داشت هفته دفاع مقدس بود که با حضور فرماندار و فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه خاش انجام شد.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار