رئیس زندان ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: به منظور حرفه آموزی و اشتغال مولد کارگاه آموزش معرق چوب برای مددجویان زندان مرکزی ایرانشهر راه اندازی شد.
کد خبر: ۳۰۳۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲ 29 September 2016
بیژن سرابندی هدف از راه اندازی کارگاه معرق کاری را ایجاد زمینه های آموزش مشاغل برای گروه های هدف از جمله مددجویان زندان عنوان کرد و افزود: انتخاب شغل متناسب با بازار کار خود نوعی مهارت به حساب آمده و از آنجایی که ما با کمبود فضا در زندان مرکزی ایرانشهر رو به رو هستیم واحد اشتغال زندان توانسته در حد امکانات برای تجهیز این کارگاه اقدام و با بهره گیری از استعداد و ذوق زندانیان شاغل در این کارگاه تولیدات و مصنوعات زیبایی را ارائه کند.
وی پرداختن به مقوله آموزش کسب و کارهای مفید و مولد برای مددجویان زندان را که منجر به ایجاد درآمد و رهایی آنها از بیکاری و کاهش دیگر معضلات اجتماعی می شود را از اهداف اصلی سازمان زندانها عنوان کرد.
وی افزود: 15 نفر از مددجویان در کارگاه آموزشی معرق مشغول فعالیت هستند و تابلوهای بسیار قیمتی و با ارزشی را تهیه می کنند.
وی با اشاره به بازار فروش صنایع دستی مددجویان بیان کرد: فروش در نمایشگاه های مختلف، بستن قرارداد با مغازه داران و همچنین عرضه در جمعه بازار این شهرستان از جمله حمایت های اداره زندان ایرانشهر از مددجویان است و پول حاصل از فروش این محصولات به خود افراد پرداخت می شود.
رئیس زندان ایرانشهر همچنین با اشاره به راه اندازی کارگاه آموزشی برق ساختمان در زندان این شهرستان خاطر نشان کرد: در راستای توانمند سازی و ایجاد ظرفیت اشتغال جدید و پایدار کارگاه آموزشی برق ساختمان ویژه مددجویان در این زندان راه اندازی شد.
سرابندی ضرورت آموزش در راستای اشتغال و حرفه آموزی برای زندانیان را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: این کار می تواند در فرایند کاهش آسیبهای زندان و عدم بازگشت مجدد آنان به زندان موثر باشد.
وی با تشکر از مسئولان اداره فنی و حرفه ای شهرستان ایرانشهر بر تعامل ایجاد شده در راستای آموزش مهارتهای حرفه آموزی به مددجویان زندان آن را فرصتی طلایی برای بهره گیری از این فنون دانست.
وی تصریح کرد: در کارگاه آموزشی برق 20 نفر از مددجویان در حال فراگیری این حرفه هستند.
وی بیان کرد: مددجویانی که در این کارگاه آموزشی شرکت کردند در پایان به آنان گواهینامه مهارت اعطا می شود و می توانند بعد از آزادی با این گواهینامه وام خود اشتغالی دریافت کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار