کد خبر: ۳۰۷۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴ 05 October 2016
به گزارش تابناک یزد،جلسه شورای سیاستگذاری مهدویت استان یزد با حضور مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) با حضور امام جمعه یزد، فرمانده سپاه الغدیر و جمعی از مسئولان استان برگزار شد.

 امام جمعه یزد در این نشست با اشاره به سئوالات و ابهاماتی که در مورد موضوع مهدویت وجود دارد، اظهار داشت: باید با استفاده از صاحب‌نظران موضوع مهدویت برای جوانان و نوجوانان شکافته شود.

آیت الله محمدرضا ناصری با بیان اینکه موضوع مهدویت به فلسفه غیبت، ظهور و ولایت نیز وابسته است، عنوان کرد: ابهاماتی برای جوانان و نوجوانان در این زمینه ها وجود دارد که لازم است به آنها پاسخ داده شود.

وی افزود: اگر به سئوالات و شبهات قشر جوان و نوجوان در این زمینه پاسخ داده شود، خواهیم دید که اطاعت‌پذیری آنها نیز افزایش خواهد یافت.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان یزد نیز در این نشست با اشاره به برنامه ریزی های مختلف برای برگزاری دوره های مهدویت و پاسخ به سئوالات و ابهامات نوجوانان در این زمینه با برگزاری برنامه های مختلف، اظهار داشت: پاسخگویی به شبهات مهدویت تحت عنوان خیمه‌های انتظار انجام می‌شود.

53 خیمه انتظار در مدارس استان یزد برپا شد

علی سرداری بیان کرد: سال گذشته ۵۳ خیمه انتظار با حضور روحانیون و کارشناسان مهدویت در سطح مدارس برپا شد و به شبهات دانش آموزان پاسخ داده شد.

وی اظهار امیدواری کرد: امسال با توجه به تجربه‌ای که استان یزد در سالهای قبل داشته، یک سهمیه بیشتر در زمینه ‌آموزش معلمان و مربیان هم از لحاظ تعداد روحانیتی که در این خیمه‌ها حضور پیدا می‌کنند در نظر گرفته شود.

سرداری بیان کرد: کتابخوانی دانش آموزی نیز از دیگر طرح های مرتبط با مهدویت است و سال گذشته بیش از هشت هزار دانش‌آموز و مربی در استان یزد در طرح کتابخوانی مهدویت شرکت کردند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان یزد گفت: امسال کتاب شیوه‌های دعوت به نماز برای معلمان در این طرح مورد استفاده قرار می‌گیرد و این اقدام با هدف ترویج فرهنگ نماز در بین دانش‌آموزان انجام می شود.

شناسایی و ساماندهی کانون‌های فرهنگی مساجد با فعالیت‌های ویژه مهدویت

رئیس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان یزد نیز در این جلسه اظهار داشت: برنامه‌های آموزشی با هدف ارتقای آگاهی‌های دینی و ترویج معارف مهدوی، شناسایی، ساماندهی، حمایت و نظارت بر گروه‌های فعال و فعالان مهدوی، آسیب‌شناسی فعالیت گروه‌ها به ویژه فعالیت نیمه شعبان و نهم ربیع با هدف کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها و توجه بیشتر به ارزشها و هنجارهای اسلامی مستند به روایات و احادیث در برنامه‌های مهدوی، این سه محور را تشکیل می‌دهد.

محمود رستگاری افزود: هر یک از این محورها با فعالیت‌هایی همراه بوده و برگزاری دوره‌های تربیت مربی مهدویت، دوره‌های آموزش مجازی با عنوان «حکومت مهدویت وظایف منتظران»، مسابقه کتابخوانی از جمله برنامه هایی است که در زمینه ترویج فرهنگ مهدویت و بر اساس محورهای تعیین شده انجام شد.

وی با بیان اینکه با توجه به کمبود اعتبارات، سعی کردیم دوره‌ها را بیشتر به صورت غیر حضوری و مجازی برگزار کنیم، گفت: شناسایی و ساماندهی کانون‌های مساجدی که فعالیت مهدوی و دعای ندبه دارند از دیگر اقداماتی بود که در این راستا، برای کانون‌های مساجد ساماندهی شده انجام شد و شناسنامه خاص فعالیتهای مهدوی برای آنها صادر شد.

تشکیل گروه مهدی‌یاوران در مدارس استان یزد

رستگاری به ساماندهی رابطین مهدویت مدارس اشاره کرد و گفت: تاکنون در ۶۴۰ مدرسه استان یزد رابط مهدوی از بین کادر این مدارس آموزشهای لازم را دیده و ساماندهی شده‌اند.

رئیس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) یزد عنوان کرد: در مدارس استان یزد گروه‌های مهدی یاوران تشکیل شده که تا به الان بیش از ۸۰۰ گروه مهدی یاوران در مدارس یزد و بین دانش‌آموزان ایجاد شده است.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد نیز در این مراسم با اشاره به اینکه بحث غدیر مرتبط با ولایت و در نهایت مهدویت است، اظهار داشت: یکی از طرح‌هایی که به خوبی می‌توانست این ارتباط را به نمایش بگذارد، بازخوانی واقعه غدیر بود.

سردار اکبر فتوحی بیان کرد: این مراسم امسال در شش شهرستان استان یزد برگزار شد و مخاطبان بسیار زیادی را نیز به خود جذب کرد.

وی همچنین از امضای تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد بین المللی غدیر خبر داد و افزود: بر اساس این تفاهمنامه، در شش مرکز آموزش نظامی استان یزد، دوره‌های آموزشی غدیرشناسی ویژه سربازان و کادر سپاه برگزار می‌شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار