مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: تا پایان سال‌جاری عملیات اجرایی یک مزرعه خورشیدی در چابهار اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۳۰۷۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶ 06 October 2016

عبدالرحیم کردی در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در چابهار مبنی بر اینکه میزان فعالیت سرمایه‌گذاران خارجی در این شهرستان چقدر است؟ اظهار کرد: زیرساخت‌های توسعه از جمله راه‌آهن، فرودگاه، تقویت جاده‌ها و راه‌اندازی مرز ریمدان در سیستان و بلوچستان در حال انجام است.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار افزود: ایجاد زیرساخت‌ها قطعا در جلب سرمایه‌گذاران خارجی به سمت منطقه موثر خواهد بود.

این مسؤول با بیان اینکه افق چابهار را برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی خیلی خوب می‌بینم، افزود: چابهار ظرفیت‌هایی خوبی برای ایجاد انرژی‌های نو دارد.

وی گفت: با هماهنگی‌های انجام شده با سرمایه‌گذاران، امیدواریم تا پایان سال عملیات اجرایی یک مزرعه خورشیدی را در چابهار آغاز کرده و 18 ماهه به پایان برسانیم.

کردی با اشاره به اینکه خارجی‌ها چابهار را به خوبی شناخته‌اند، بیان کرد: موقعیت استراتژیک چابهار سبب شده بهترین مسیر برای ترانزیت و تجارت برای خارجی‌ها باشد.

وی افزود: راه‌های نرفته زیاد است که باید طی کنیم و در این مسیر رسانه‌ها نیز با اطلاع‌رسانی دقیق و تشریح ظرفیت‌های منطقه نقش موثری در جذب سرمایه‌گذار دارند.

رئیس هیأت مدیره منطقه آزاد چابهار ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام شده با سرمایه‌گذار خارجی، به زودی یکی از مراکز بزرگ توزیع‌کننده چای منطقه‌ای توسط سرمایه‌گذار کنیایی در این چابهار ایجاد می‌شود.

این مسؤول گفت: تعامل و همکاری کشورهای عضو آیورا با منطقه آزاد چابهار را خوب عنوان کرد و گفت: به دنبال برگزاری اجلاس آیورا و تشریح ظرفیت‌های منطقه، نگاه مناطق آزاد برخی کشورها به سمت کشور ما و شهرستان چابهار بیش از پیش جلب شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار