مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه
کرمانشاه- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه، از برگزاری اجتماع بزرگ عزاداران حسینی طی روز عاشورا در کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۳۰۹۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴ 09 October 2016
به گزارش تابناک به نقل از مهر،حجت الاسلام اسماعیل قبادی از برگزاری مراسمات عزاداری به صورت منسجم خبر داد و گفت: در طی دهه محرم و روزهای تاسوعا و عاشورا معمولا هیئت های مذهبی در پاتوق ها و جایگاه های خودشان تجمع داشته و در مناطق و محلات خودشان نیز دسته روی دارند.

وی از مشخص شدن جایگاهی در چهار راه مدرس برای توقف دسته جات و هیئات مذهبی در روز «تاسوعای حسینی» به منظور تصویربرداری و پخش آن از صدا و سیما خبر داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه، با اشاره به اجتماع بزرگ عزاداران حسینی طی سال های گذشته در روز عاشورا از برگزاری این مراسم، طی امسال نیز خبر داد.

وی افزود: در روز عاشورا، هیئات و دسته جات مذهبی راس ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ ظهر مقابل مسجد جامع کرمانشاه تجمع خواهند کرد و به نماز ظهر عاشورا ختم می شود.

حجت الاسلام قبادی، از برپایی نماز ظهر عاشورا به امامت آیت الله مصطفی علما، امام جمعه کرمانشاه و نماینده ولی فقیه در استان پس از برگزاری مراسم عزداری روز عاشورا و اجتماع بزرگ عزداران خبر داد.

*هیئات مذهبی از نوحه های با محتوا استفاده کنند

وی بر استفاده هیئات مذهبی از نوحه های با محتوا تاکید کرد و گفت: هیئات مذهبی در مراسمات عزاداری خود مواظب حقوق ناس باشند و از آن مراقبت کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه یاد آور شد: هیئات مذهبی مواظب باشند که خیابان ها در حین مراسمات عزاداری بسته نشود و یک سمت خیابان را برای این مراسم بگیرند و سمت دیگر برای تردد خودروها و مردم آزاد باشد.

وی تاکید کرد: هیئات مذهبی مراقب باشند که صدای بلندگوی آنها مردم را آزار ندهد و عزداری‌هایشان هم تا بیش از ۱۱ شب در طی شب های باقیمانده طول نکشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار