نماینده اهل سنت مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: سلامتی هرجامعه به ویژه جامعه اسلامی و نظام دینی منوط به تحقق امر به معروف و نهی از منکر است.
کد خبر: ۳۰۹۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۷ 10 October 2016
مولوی علی احمد(نظیر احمد) سلامی در همایش «همه مسئولیم در تبیین امر به معروف و نهی از منکر» در زاهدان اظهار داشت: از آنجایی که اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مغفول بماند آن نظام شالوده خود را از دست خواهد داد همه انبیاء الهی و بزرگان دینی بر این 2 فریضه مهم تاکید فراوان کرده اند.
وی با بیان اینکه هدف قیام امام حسین(ع) تنها احیای امر به معروف و نهی از منکر بود گفت: اگر این قیام بزرگ صورت نمی گرفت با مشروعیت یافتن انحرافات جامعه اسلامی در ظلم، ستم، تبعیض و غیره غوطه ور می شد.
وی تصریح کرد: اگر امام حسین (ع) قیام نمی کردند همه ظلم ها، بی عدالتی ها، انحرافات و کج روی ها در خلفای بنی عباس و بنی امیه و نظام های بعد از آنها مشروعیت پیدا می کرد ولی به برکت این قیام آن کج روی ها و انحرافات اکنون مشروعیت ندارد.
وی گفت: صحنه های عاشورا که مسلمانان اعم از شیعه و سنی بر اساس مبانی فقهی و مذهبی خود در ایام محرم برگزار می کنند این در واقع جلوه ای از قیام امام حسین (ع) و امر به معروف و نهی از منکر است.
نماینده اهل سنت مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: امر به معروف و نهی از منکر از چنان اهمیتی برخودار است که همه انبیاء و اصحاب پیامبر با جان و دل به عنوان بزرگترین سرمایه در این مسیر گام نهاده اند.
وی تاکید کرد: براین اساس هر فرد در حوزه معلومات و محیط کاری خود وظیفه دارد به امر به معروف و نهی از منکر بپردازد زیرا امروز دشمن از طریق فتنه ها و جنگ نرم به صورت خزنده در حال نفوذ در جامعه اسلامی است.
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم با توجه به اهمیت شناخت امر به معروف و نهی از منکر گفت: اگر شناختی در این زمینه وجود نداشته باشد به یقین جای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه جابجا خواهد شد.
سردار حسین معروفی افزود: با توجه به اینکه حوزه های امر به معروف و نهی از منکر وسیع است باید تمامی جزئیات در آنها مورد توجه قرار گیرد.
وی تاکید کرد: بزرگترین معروف در عصر کنونی حفظ نظام جمهوری اسلامی است زیرا این نظام برگرفته از اسلام ناب محمدی(ص) است.
وی با بیان اینکه همچنین بزرگترین منکر «دشمن» و بدتر از آن جلوه دادن دشمن بجای دوست است گفت: امروز دشمن به دنبال تصرف زمین نیست بلکه با تصرف ذهن به دنبال تغییر ذائقه، باورها و شجاعت ماست.
وی با بیان اینکه دشمن شناسی جزو معروفات است گفت: امنیت اجتماعی، برقراری عدالت، قدرت مصونیت و تقویت ایمان، مصلحت عمومی جامعه و انسجام و وحدت جامعه اسلامی از جمله اثرات امر به معروف و نهی از منکر است.
وی ادامه داد: همچنین برعکس تسلط اشرار و بدخواهان در جامعه اسلامی، نزول بلا و عذاب سخت از جمله نتایج ترک این فریضه الهی بحساب می آید.
وی خاطر نشان کرد: سپاه سلمان استان برای امسال و سال آینده برنامه های مختلفی را برای گسترش و آشنایی با امر به معروف و نهی از منکر پیش بینی کرده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار