مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: کشت دانه روغنی کلزا از اول آبان در سطح استان سیستان وبلوچستان آغاز و تا نیمه آذر ادامه دارد.
کد خبر: ۳۱۱۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱ 15 October 2016
حسین کیخا با اشاره بر اینکه دانه کلزا در پاییز کشت و در فروردین و اردیبهشت برداشت می شود اظهار کرد: سطح زیر کشت دانه کلزا در سیستان وبلوچستان سه هزار هکتار است که بیشتر در ایرانشهر، دلگان و قسمتی از سیستان کشت می شود.
 
وی با بیان مطلب بالا افزود: در مجموع 4 هزار و 500هکتار از اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان به کشت دانه های روغنی اختصاص داردکه 80درصد از اراضی که در آنها دانه روغنی کشت می شود به صورت تمام مکانیزه و 20درصد به صورت نیمه مکانیزه آبیاری می شوند.
 
کیخا تصریح کرد: دانه روغنی آفتابگردان و گلرنگ بیشتر در شمال استان وکلزا در شهرستان های سرباز، ایرانشهر کشت می شود.
 
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: برای تولیدکلزا امسال از استرالیا بذر وارد شده است که علاوه بر افزایش سطح زیر کشت، ضرر وارد شده
پارسال به کشاورزان نیز با استفاده از این بذرها جبران خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه دانه روغنی کلزا سال گذشته در هر هکتار 900کیلو عملکرد داشته خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود با بذری که از استرالیا وارد شده در هر هکتار امسال 2تن عماکرد داشته باشیم.
 
این مسئول اذعان کرد: سال گذشته 600تن تولید گلرنگ، 90تن تولید کلزا در استان انجام شده که انتظار می رود با افزایش سطح زیر شکت تولید بیشتری انجام شود.
 
وی با بیان اینکه دانه کنجد در تیرماه کشت و در شهریور و مهر برداشت می شود اظهار کرد: سطح زیر کشت دانه کنجد در سیستان وبلوچستان 1000هکتار است که در اکثر مناطق به ویژه در دلگان و ایرانشهر کشت می شود.
 
کیخا افزود: بیشتر تولیدات دانه های روغنی به کارخانجات روغن کشی در شیراز و نیشابور صادر خواهد شد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار