رییس جهاد دانشگاهی سیستان وبلوچستان گفت: بستر های لازم برای آموزش 1000 نفر از جوانان فارغ التحصیل در حوزه مشاغل گاز در استان سیستان وبلوچستان ایجاد شده است.
کد خبر: ۳۱۱۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴ 15 October 2016
دکتر منصور تاجری با بیان اینکه عنوان این پروژه طرح جامع آموزش و تربیت نیروی کار بومی، مورد نیاز توسعه صنعت گاز در سیستان وبلوچستان است اظهار کرد: جهاد دانشگاهی سیستان وبلوچستان با همکاری شرکت ملی گاز ایران این مهم را برگزار می کند.
وی تربیت افراد بومی جهت احراز مشاغل فنی و تخصصی، انتقال ایمن و پایدار گاز در سطح استان، ایجاد بستر های لازم جهت اشتغال زایی افراد و محرومیت زدایی از سطح استان با ایجاد اشتغال را از جمله اهداف این طرح عنوان کرد.
 
دکتر تاجری با اشاره براینکه براساس سیاست های کلان کشور و نگاه ویژه دولت تدبیر و امید مقرر شده در سال 1395-1396 استان سیستان وبلوچستان به شبکه سراسری توزیع و انتقال گاز ملحق شود افزود: تحقق این امر مستلزم تربیت نیروی انسانی متخصص در زمینه های بهره برداری از تجهیزات، تعمیرات و نگهداری، نصب و سرویس ادوات گاز رسانی، لوله کشی گاز خانگی و تجاری است.
 
وی در ادامه مطلب بالا گفت: در سطح سیستان وبلوچستان جمعیت دانش آموخته جویای کار زیادی وجود دارد که حفظ و بهره برداری از تجهیزات و سرمایه های تاسیسات گازی استان را می توان با آموزش مناسب به عهده نیروهای بومی منطقه سپرد.
 
وی خاطر نشان کرد: از 1000نفر دانش آموخته ای که به جهاد دانشگاهی مراجعه می کنند 985نفر از متقاضیان گروه هدف از جمله دانش آموختگان بومی منطقه در دوره های مختلف آموزشی شامل اصول بهره برداری ایستگاه های تقلیل فشار، امدادگر، نقشه کشی، جوشکار، خطوط تغذیه و توزیع، لوله کش گاز خانگی و... آموزش داده می شوند و 15 نفر نیز طی فرایند آزمون و مصاحبه های ویژه انتخاب و طبق آخرین متدهای آموزشی روز دنیا در حوزه کار آفرینی و به منظور ایجاد بنگاه های اقتصادی آموزش داده خواهند شد.
 
رییس جهاد دانشگاهی استان  در خصوص اینکه این 1000 نفر پس از کسب مهارتها و احراز قبولی در آزمون گواهینامه معتبر جهاد دانشگاهی دریافت می کنند تصریح کرد: پس از دریافت گواهینامه بستر جذب و پذیرش این افراد در بازار کار گاز رسانی استان فراهم خواهد شد.
 
دکتر تاجری اذعان داشت: در طول دوره علاوه برآموزش های تئوری، آموزش های عملی در سایت ها و کارگاه های مجهز با بهره گیری از اساتید خبره و چندین بازدید از ایستگاه های انتقال و تقلیل فشار در استان کرمان و عسلویه با استاندارد های بالای آموزشی برنامه ریزی شده است.
 
گفتنی است: هزینه های آموزش این افراد 85درصد توسط دولت تدبیر و امید و 15 درصد توسط شخص فراگیر پرداخت خواهد شد همچنین کلیه هزینه های ایاب و ذهاب، اسکان و پذیرایی در کل کلاس های تئوری و عملی طی 6 ماه توسط جهاد دانشگاهی تامین می شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار