معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار شهرستان خاش گفت: با نگاه ویژه دولت و فراهم شدن زیرساختها بحث مهم گردشگری در نقاط شهری و روستایی این منطقه رونق پیدا می کند.
کد خبر: ۳۱۱۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲ 15 October 2016

محمد احمدی گفت در سال 96 که سیستان و بلوچستان محور و مقصد مهم گردشگران کشور خواهد بود تمام تلاش دولت بر این است که از ظرفیتهای در اختیار به خوبی بهره گرفته شود.

وی اظهار داشت: خاش با داشتن جذابیت‌های فراوان طبیعی و تاریخی مانند کوه آتشفشانی تفتان، کوههای بیرک، پنج انگشت، مورپیش، سیاه بند و گل فشان پیرگل، رودخانه‌های زیبای کارواندر، ایرندگان، گزو، سروهای کهنسال سنگان و دهپابید، سنگ نوشته های کوشه و ایرندگان و آثاری مانند قلعه حیدرآباد، ایرندگان، بازارچه سرپوش، مسجد جامع و مناره زیبای آن و دهها اثر دیگر بعنوان قطب و یک شاخص مهم در ابعاد گردشگری محسوب می شود.

وی ادامه داد: در بحث گردشگری شهری و آئین های سنتی، پوشش و غذاهای بومی و محلی، صنایع دستی و غیره نیز خاش دارای توانمندی های بالایی می باشد.

این مسئول گفت: با تلاشهای دهیاران و شوراها و مجموعه شهرداری و حمایتهای فرمانداری اقدامات خوبی در جهت تامین زیرساختها شروع شده است.

وی از برپایی همایش فرمانداران در دره گل تفتان که با هدف معرفی توانمندی های گردشگری و نمایش جاذبه های دیدنی خاش و منطقه تفتان انجام شد بعنوان یکی از برنامه های مهم دولت به منظور بهره گرفتن از توانمندی های خاش عنوان کرد که با حمایتها و نگاه ویژه جناب استاندار صورت گرفت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار