آموزش 1000 نفر تکنسین جوشکاری در زاهدان
بزرگترین طرح آموزشی گاز ایران با حضور مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران امروز در زاهدان آغاز می‌شود.
کد خبر: ۳۱۳۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶ 18 October 2016
به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان قرار است در این دوره اصول و روش‌های جوشکاری شبکه گاز به علاقمندان مهارت نصب ولوله کشی  شبکه گاز رسانی شهری آموزش داده شود.
دکتر منصور تاجری با بیان آنکه عنوان این پروژه طرح جامع آموزش و تربیت نیروی کار بومی، مورد نیاز توسعه صنعت گاز در سیستان وبلوچستان است اظهار کرد: جهاد دانشگاهی سیستان وبلوچستان با همکاری شرکت ملی گاز ایران این مهم را برگزار می کند.
وی تربیت افراد بومی جهت احراز مشاغل فنی و تخصصی، انتقال ایمن و پایدار گاز در سطح استان، ایجاد بستر های لازم جهت اشتغال زایی افراد و محرومیت زدایی از سطح استان با ایجاد اشتغال را از جمله اهداف این طرح عنوان کرد. 
به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان براساس سیاست های کلان کشور و نگاه ویژه دولت تدبیر و امید مقرر شده در سال 1395-1396 استان سیستان وبلوچستان به شبکه سراسری توزیع و انتقال گاز ملحق شود که تحقق این امر مستلزم تربیت نیروی انسانی متخصص در زمینه های بهره برداری از تجهیزات، تعمیرات و نگهداری، نصب و سرویس ادوات گاز رسانی، لوله کشی گاز خانگی، صنعتی و تجاری می باشد.
وجود پروژه های معظمی چون شهرک پتروشیمی مکران در جنوب استان سیستان و بلوچستان که خود مشتمل بر 18 مجتمع پتروشیمی می باشد و نیز مجتمع های فولاد مکران و سیمان خاش تسریع در گازرسانی به این استان محروم را مهم تر جلوه می‌دهد؛ خصوصا اگر بدانیم که بیکاری ناشی از خشکسالی‌های دهه اخیر در سیستان و بلوچستان باعث برخی مشکلات اقتصادی وامنیتی در استان شده است.
گفتنی است صنایع پتروشیمی علاوه بر استفاده از گاز طبیعی به عنوان سوخت، مصرف کننده گاز طبیعی به عنوان خوراک برای تولید محصولات اوره، آمونیاک، متانول و... می‌باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار