رئیس سازمان برنامه و بودجه سیستان و بلوچستان گفت: این استان از نظر مشارکت مردم در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن سال 95 در بین استان های بزرگ رتبه چهارم کشور را از آن خود کرد.
کد خبر: ۳۱۳۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶ 18 October 2016
غلامرضا مالکی گفت 251 هزار و 826 خانوار سیستان و بلوچستان تا صبح 27 مهر در سامانه اینترنتی مرحله نخست سرشماری عمومی نفوس و مسکن این استان نام نویسی کرده اند.
وی افزود: این تعداد خانوار، جمعیتی معادل یک میلیون و 775 نفر را در سراسر سیستان و بلوچستان شامل می شود.
وی میزان مشارکت مردم سیستان و بلوچستان را تاکنون در این طرح 34.27 درصد بیان کرد و گفت: تاکنون 16 نفر از شهروندان استان در قرعه کشی سرشماری، برنده جایزه 10میلیون ریالی شدند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه سیستان و بلوچستان گفت: سرشماری عمومی نفوس و مسکن به 2 صورت اینترنتی و حضوری انجام می شود به طوری که سرشماری اینترنتی از سوم تا 27 مهر از طریق آدرسttps://www.sarshomari95.ir صورت می گیرد.
مالکی ادامه داد: همچنین از 28مهر تا 25 آبان ماه، هزار و 341 مامور آمارگیر سیستان و بلوچستان با جلیقه های مخصوص و با کارت شناسایی به درب منازل مراجعه و اطلاعات مختلف خانوارها نظیر مسکن، درآمد، جمعیت و میزان تحصیلات را از طریق تبلت ثبت می کنند.
وی تاکید کرد: شرکت در سرشماری اینترنتی کمک خوبی به کاهش هزینه این طرح ملی و تسریع در اجرای بهینه آن است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه سیستان و بلوچستان یادآور شد: آمار بدست آمده از مردم به صورت کاملا محرمانه انجام می شود و هیچ کسی به این اطلاعات دسترسی ندارد و به صورت کلی بعضی از اطلاعات به دستگاه های درخواست کننده ارائه می شود.
مالکی خاطر نشان کرد: سرشماری کامل ترین و موثرترین شیوه جمع آوری اطلاعات مورد نیاز برای برنامه ریزی دقیق در زمینه های مختلف است.
وی از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سیستان و بلوچستان به سبب همکاری بسیار خوب با مجریان سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن سال 95 استان قدردانی کرد و گفت: نقش رسانه ها در اجرای این طرح قابل توجه بود که امید است همچنان این همکاری و نقش موثر آنان تا پایان اجرای طرح ادامه داشته باشد.
به گزارش ایرنا بر اساس آخرین سرشماری انجام شده در سال 1390 جمعیت سیستان و بلوچستان 2 میلیون و 534 هزار و 327 نفر است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار