استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پروژه گاز رسانی به زاهدان عیدانه دولت تدبیر و امید به مردم شریف این شهر خواهد بود زیرا اجرای این طرح از پیشرفت بسیار خوبی برخوردار است.
کد خبر: ۳۱۳۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۹ 19 October 2016
علی اوسط هاشمی روز سه شنبه در نشست امضای قرارداد آموزشی شرکت ملی گاز ایران و جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: پروژه گاز رسانی به زاهدان زمینه کارآفرینی برای 1000 نفر از جوانان بومی این استان را فراهم می کند.
وی تصریح کرد: امضای قرارداد آموزشی بین شرکت ملی گاز ایران و جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان یک اقدام تاریخی و ماندگار در تاریخ این استان است.
وی افزود: این قرارداد که در راستای تسریع در روند گازرسانی به سیستان و بلوچستان با به کارگیری نیروهای بومی امضا شده، زمینه ساز افزایش رفاه و آسایش مردم و ایجاد اشتغال جوانان را خواهد بود.
وی ادامه داد: براساس این قرارداد جوانان پس از آموزش و توانمندسازی، در واحدهای تولیدی، صنعتی و پتروشیمی که با رسیدن گاز در استان فعال می شود، مشغول به فعالیت می شوند.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در روند اجرای پروژه گاز رسانی به استان زمینه اشتغال تعداد زیادی از جوانان جویای کار فراهم می شود.
هاشمی اظهار داشت: زیرساخت های توسعه سیستان و بلوچستان فراهم شده و آماده جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی است.
وی تصریح کرد: با نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به سیستان و بلوچستان امروز می توان سخن از پتروشیمی، کارخانه فولاد، گاز و کارخانه لاستیک سازی در این استان به میان آورد.
وی افزود: با جریان یافتن شریان گاز در سیستان و بلوچستان کسب و کار و مشاغل جدید ایجاد شده و کمک شایانی به تاسیس کارخانجات و کارگاه های مختلف می کند.
وی ادامه داد: اهمیت فرهنگی و اجتماعی این پروژه برای ما بیشتر از اهمیت اقتصادی آن است زیرا با اتمام این پروژه لبخند را بر لبان مردمان سیستان و بلوچستان شاهد خواهیم بود.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پروژه گاز رسانی به استان به اندازه 2 کارخانه سیمان ایجاد اشتغال کرده است.
مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی گاز ایران نیز گفت: 1000نفر از افرادی که در حوزه مشاغل گاز آموزش می بینند در آینده نزدیک در پروژه های سیستان و بلوچستان فعالیت خواهند کرد.
حیدر اصفهانی اظهار داشت: طرح آموزش نیروی متخصص گاز رسانی به سیستان وبلوچستان در حال آماده سازی است و فعالیت آن به زودی آغاز می شود.
وی تصریح کرد: تلاش می شود در مدت یک سال با آموزش های تخصصی در زمینه گاز افراد مستعد را به عنوان کارآفرین در سیستان و بلوچستان به حرکت در آوریم.
وی بیان کرد: این افراد پس از اتمام دوره آموزشی در پروژه گاز رسانی به سیستان و بلوچستان مشغول به کار می شوند.
مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: پروژه گاز رسانی به سیستان و بلوچستان طرح بسیار وسیعی در زمینه توسعه و ایجاد اشتغال در این استان است.
رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان نیز گفت: 1000 نفر از جوانان جویای کار این استان آموزش های مختلف در زمینه صنایع گاز را فرا می گیرند.
منصور تاجری اظهار داشت: این افراد در 10 رسته از مشاغل گاز خانگی و صنایع مختلف با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای آموزش های لازم را فرا می گیرند.
وی بیان کرد: براساس سیاست های کلان کشور و نگاه ویژه دولت تدبیر و امید مقرر شده در سال 95- 96 سیستان و بلوچستان به شبکه سراسری توزیع و انتقال گاز متصل شود.
وی ادامه داد: تحقق این امر مستلزم تربیت نیروی انسانی متخصص در زمینه های بهره برداری از تجهیزات، تعمیرات و نگهداری، نصب و سرویس ادوات گاز رسانی، لوله کشی گاز خانگی و تجاری است.
رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان گفت: افراد بسیار زیادی جویای کار هستند که پروژه عظیم گاز رسانی به این استان با توجه به گستردگی آن زمینه اشتغال شمار زیادی از جوانان را فراهم می کند.
تاجری اظهار داشت: در طول دوره علاوه برآموزش های تئوری، آموزش های عملی در سایت ها و کارگاه های مجهز با بهره گیری از اساتید خبره به این افراد داده می شود.
طرح انتقال گاز از ایرانشهر به زاهدان و سایر شهرستانهای استان با توجه ویژه دولت تدبیر و امید به سرعت در حال اجراست.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار