فرماندار شهرستان مرزی سراوان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان گفت: مردم این شهرستان نخستین عامل تاثیر گذار در تامین امنیت این منطقه مرزی هستند و به یقین بدون حضور مردم نمی توان امنیت پایدار را در یک جامعه تامین کرد.
کد خبر: ۳۱۴۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۸ 20 October 2016
درویش ناروئی در نشست سران طوایف و نخبگان شهرستان سراوان با حضور وزیر کشور اظهار داشت: وجود نخبگان، علما و اندیشمندان در این شهرستان یکی از مزیت های بسیار ارزشمند این منطقه به شمار می رود.
وی تصریح کرد: وحدت در عین کثرت، وفاق و همگرایی و مشارکت در عرصه های سیاسی و اجتماعی از ویژگیهای بارز مردم سراوان است.
وی افزود: با وجود تمامی تهدیدهای امنیتی موجود در آن سوی مرزها مردمان خوب سراوان با وحدت و انسجام زندگی مسالمت آمیز و امنی دارند و این منطقه نیز در شرایط بسیار امنی به سر می برد.
وی بیان کرد: سراوان دارای ظرفیتهای متعددی از جمله خرما و معادن کوه سفید است که توجه ویژه و بهره برداری مناسب از این ظرفیت ها می تواند در توسعه و پیشرفت منطقه نقش مهمی ایفا کند.
فرماندار سراوان گفت: اقدامات زیادی در دولت تدبیر و امید انجام شده که می توان به راهسازی، ساخت بیمارستان و تبدیل دانشکده کشاورزی به مجتمع آموزش عالی اشاره کرد.
ناروئی اظهار داشت: اکثر مردم سراوان از طریق مرز ارتزاق می کنند و وجود مجتمع های کشاورزی در 2 منطقه شمسر و مک سوخته باعث شده تا بیش از 200 نفر مشغول به کار شوند.
وی تصریح کرد: سراوان بالاترین رشد موالید کشور را داراست اما متاسفانه در سایر شاخص ها متوازن نیست.
وی افزود: سه هزار و 500 دانش آموز در کلاس اول ابتدایی به جمعیت دانش آموزی شهرستان سراوان اضافه شده که نیاز به بیش از 110 کلاس درس دارند و اکنون با کمبود کلاس درس رو به رو هستیم.
وی با بیان این که سراوان بالاترین رتبه بیکاری در کشور را دارد، بیان کرد: ورود کاروان های موادمخدر، سوخت و قاچاق انسان از دیگر معضلات دامنگیر این منطقه مرزی است.
فرماندار سراوان گفت: عدم توانایی مردم در سرمایه گذاری و نبود حتی یک بنگاه کوچک از منابع دولتی در سراوان مشکلاتی را در زمینه اقتصادی و بیکاری بوجود آورده که می طلبد در این زمینه چاره اندیشی شود.
ناروئی فعال شدن پایانه رسمی مرزی کوهک به عنوان مرکز تجاری و اقتصادی در راستای تامین معاش مردم و تبدیل فرمانداری سراوان به فرمانداری ویژه را خواستار شد.
نماینده مردم سراوان، سیب و سوران و مهرستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: اگر مرز ساماندهی شود مشکل معیشت مردم تا حدودی برطرف خواهد شد.
محمد باسط درازهی با تاکید بر ساماندهی پایانه های کوهک، جالق، شمسر و کشتگان اظهار داشت: انتظار مردم سراوان از دولت تدبیر و امید این است که این بازارچه ها هر چه زودتر رسمی شوند.
وی تصریح کرد: بیشترین ارتباط و وابستگی مردم سراوان با مردم پاکستان است که می طلبد در این زمینه نیز چاره اندیشی شود.
وی صدور فیش های نجومی برق در سراوان را از دیگر مشکلات حوزه انتخابیه برشمرد و خواستار پیگیری آن در هیات دولت شد.
امامان جمعه تشیع و تسنن نیز با تقدیر از امنیت پایدار و ایجاد وحدت در منطقه بر توجه بیشتر دولت به این منطقه تاکید کردند.
سراوان در 347 کیلومتری جنوب شرق زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در همسایگی کشور پاکستان واقع شده است.
رحمانی فضلی وزیر کشور پس از بازدید از نقاط مرزی در نشست سران و بزرگان طوایف و نخبگان این شهرستان شرکت کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار