رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت:دانشگاه باید بتواند نیروی کارافرین تعلیم دهد تا زمینه توسعه جامعه افزایش یابد
کد خبر: ۳۱۴۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۳ 20 October 2016

علیرضا بندانی در همایش استانی دانشگاه،صنعت و جامعه اظهار کرد:سیستان و بلوچستان پهناورترین استان کشور است که دارای پتانسیل های خوبی در زمینه ی تجارت و ترانزیت،ذخایر معدنی،انرژی های تجدیدپذیر،تنوع اقلیمی و منطقه آزاد تجاری است.

وی افزود:دانشگاه سیستان و بلوچستان دارای 15 هزار دانشجو در مقاطع دکترا،کارشناسی ارشد و کارشناسی دارد که پتانسیل عظیمی را برای توسعه استان به وجود آورده است.

این مسئول ادامه داد: رویکرد دانشگاه فقط تمرکز بر تربیت نیروی انسانی بوده است ولی امروزه دانشگاه باید نقش اجتماعی خود را پررنگ کنند تا بتواند نیازهای توسعه ی جامعه را افزایش دهد.

وی تصریح کرد:سیستان و بلوچستان علاوه بر مزیت ، دارای چالش های اجتماعی،اقتصادی،آموزشی و محیطی است که با در نظر گرفتن این مزیت ها و چالش ها ،جایگاه خوبی در شاخص های توسعه نداشته است.

علیرضا بندانی با مطرح کردن سوالات همچون برای ارتقاء توسعه استان چه پیشنهاداتی می شود و چه باید کرد که بتوانیم از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در استان استفاده کرد؟ عنوان کرد:با تشکیل ستاد توسعه پایدار در استان و داشتن یک برنامه ی مناسب در این زمینه میتوان از پتانسیل های موجود در جامعه استفاده کرد.

وی در پایان گفت:این همایش ها باید به صورت ماهیانه و فصلی شکل بگیرد تا با هم اندیشی چالش ها و مزیت های استان مورد بررسی قرار بگیرد تا به راههای توسعه دست پیدا کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار