کد خبر: ۳۱۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹ 05 May 2015
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران از اختصاص تسهیلات بهسازی به 9 هزار واحد مسکونی در مازندران خبر داد و گفت: یک‌هزار و 856 مورد تسهیلات ودیعه مسکن نیز برای این استان در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس ، محمدسعید ایزدی بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از بافت تاریخی شهرستان ساری در محله آب انبار نو و در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ساخت سالانه 200 هزار مسکن از طریق بهسازی در بافت روستاها و 300 هزار مسکن در بافت‌ها از طریق تسهیلاتی که دولت تعیین کرده، دو اولویت طرح جامع مسکن است که موارد آن ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه اولویت دولت، بهره‌برداری از ظرفیت موجود در این محدوده‌ها است، افزود: در سند ملی دولت، راه‌اندازی ستاد بازآفرینی شهری به ریاست شخص رئیس‌جمهور پیش‌بینی شده است و سیاست‌های پیشگیری از گسترش بافت فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی را در دستور کار خود دارد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران با بیان اینکه طرح‌های تفصیلی ما هیچ ورودی به حریم خود ندارند،اضافه کرد: در نظام طرح‌ریزی شهری باید تجدیدنظر اساسی صورت گیرد.

وی با تاکید بر نظارت و کنترل ساخت‌وسازها، ادامه داد: ساخت‌وسازها چه در داخل بافت تاریخی و چه در بقیه نقاط شهر، دچار آشفتگی است و اگرچه آیین‌نامه‌های مختلف وجود دارد اما آنچه ساخت‌وساز می‌شود، فرسوده‌سازی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه دولت باید بتواند از طریق پرداخت تسهیلات، مردم ساکن در بافت فرسوده را توانمند کند، افزود: سال گذشته بعد از دو سال توانستیم با عبور از هفت‌خان رستم، ابلاغیه اعطای تسهیلات را از طریق بانک مرکزی به 22 بانک عامل را دریافت کنیم و برای نخستین‌بار تسهیلات مسکن در بافت فرسوده از کلان‌شهرها از 30 میلیون تومان به 50 میلیون تومان افزایش یافت و در شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت به 40 میلیون تومان و در شهرهای زیر 200 هزار نفر جمعیت هم به 30 میلیون تومان رسید.

ایزدی خاطرنشان کرد: این تسهیلات با سود 22 درصد است که 9 درصد از آن را دولت تعهد کرده که پرداخت کند.

وی با بیان اینکه تقاضا کردیم پرونده‌های سال 93 اولویت‌بندی شده و تعاونی‌ها و انبوه‌سازان، کسانی که اقدام به تجمیع در ساخت‌وساز دارند، زنان سرپرست خانوار و افرادی که وضعیت ملک در موقعیت تخریب قرار دارد و بلاتکلیف هستند در اولویت دریافت تسهیلات قرار گیرند، گفت: امسال هم در نظر داریم این تسهیلات را به شهرهایی اختصاص دهیم که به صورت کاراتر در فرآیند بهسازی عمل می‌کنند و همچنین پرونده‌هایی که تخلف در آن صورت گرفته هم مشمول دریافت تسهیلات نمی‌شوند.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران از اختصاص تسهیلات بهسازی به 9 هزار واحد مسکونی در مازندران خبر داد و گفت: یک‌هزار و 856 مورد تسهیلات ودیعه مسکن نیز برای این استان در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر کنترل کیفیت واحدهایی که تسهیلات دریافت می‌کنند، گفت: در گذشته، متقاضیان بعد از معرفی به بانک و دریافت تسهیلات، رها می‌شدند و نظارتی بر نحوه ساخت‌وساز آنها صورت نمی‌گرفت اما اکنون در هر مرحله از ساخت‌وساز اگر گزارش تخلف در چگونگی کیفیت این واحدها به دست ما برسد، تسهیلات واحد مورد نظر قطع می‌شود.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار