معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: افتخار حوزه بهداشت و درمان، دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی سیستان و بلوچستان بهره گیری از نیروهای توانمند بومی است.
کد خبر: ۳۲۱۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸ 01 November 2016
دکتر جمشید اردونی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در زاهدان اظهار داشت: هر یک از نیروهای بومی شیعه و سنی حوزه بهداشت و درمان استان از شناسنامه علمی شاخص کشوری برخوردار هستند به طوری که پزشکانی نظیر دکتر شهریاری در کنار فعالیت سیاسی به عنوان برترین جراح ایران، بهترین اعمال جراحی چشم کشور را در استان انجام می دهند.
وی طرح تحول سلامت را انقلابی در حوزه بهداشت و درمان دانست و افزود: با عنایت دولت تا سال آینده شاهد پوشش 100 درصدی همه مراکز بهداشتی و خانه های بهداشت تحت پوشش این دانشگاه از نظر فیزیکی و نیرو خواهیم بود.
وی تصریح کرد: هم اینک عملیات ساخت 393 طرح عمرانی بهداشت و درمان با چهار هزار میلیارد ریال اعتبار در حوزه تحت پوشش این دانشگاه در حال اجراست.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان ساخت بیمارستان های تخصصی و فوق تخصصی مختلف، بلوک های زایمانی، گسترش بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها و ساخت پایگاه های سلامت و خانه بهداشت در شهرستان های زاهدان، خاش، سراوان، چابهار و کنارک را از مهمترین طرح های در دست ساخت این دانشگاه ذکر کرد.
اردونی ادامه داد: 235 هزار متر مربع فضای فیزیکی با راه اندازی این طرح ها در آینده ای نزدیک به مجموع زیر ساخت های بهداشتی، درمانی، آموزشی، رفاهی و اداری این دانشگاه افزوده می شود.
وی خاطر نشان کرد: دولت تدبیر و امید در راستای بیانات رهبر معظم انقلاب با اجرای طرح تحول سلامت توانست گام های بسیار خوبی را در حمایت مالی از مردم و بیماران بردارد که کاهش هزینه های درمانی در بیمارستان ها و گسترش زیرساخت های بخش بهداشت و درمان تنها بخشی از این حمایت هاست.
وی بیان کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته تا 10 روز آینده 53 پزشک متخصص در حوزه این دانشگاه استقرار خواهند یافت.
استان سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، چابهار و کنارک زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار